Spolu s bratským Seatom prichádza na slovenský trh aj Volkswagen Sharan. V základnej výbave s motorom 1.4 TSI stojí 26 620 € a ponúkať sa bude s trojicou motorov v štyroch výkonnostných mutáciách.
Silueta nového Sharana ostala rovnaká, dizajn nevykazuje ani najmenšie odchýlenie sa od pred pätnástimi rokmi nadhodenej filozofie. Je však o niečo krajší a o kus elegantnejší. Oproti prvej generácii nový model trocha narástol. Do dĺžky o poriadnych 220 mm, do šírky o slušných 92 mm a jedine, kde si VW dovolil ubrať, bola výška, a to o celých 12 mm. Napriek novým rozmerom, ktoré nenapovedajú snahu o čo i len malú liposukciu, Sharan schudol zhruba 30 kg.
Exteriér sa nesie v súčasnom dizajnérskom trende značky Volkswagen. Predné svetlomety s výraznými hranami doplnené oblinou, oblé tvary karosérie dotvarované energickými dotykmi dizajnérov.
Zadné svetlá by si možno zaslúžili módne LED diódy, ktoré by viac hrali s dennými „ledkami“ ukrytými v predných svetlometoch. Zaujímavé zmeny prišli vnútri, i keď tematicky sa interiér nesie v podobnom duchu ako vonkajšok. Dobré spracovanie s použitím kvalitných materiálov tvorí podarený celok. Aj tento raz sa dá dovnútra vtesnať sedem sedadiel. Celkom sú k dispozícii tri sedadlové varianty. Najskôr päť, potom šesť a nakoniec sedem sedadiel.
Sedadlá sú aj tu dobre tvarované a cestovať v nich je pre posádku relaxom. Nastupuje sa na ne cez skutočnú novinku tohto modelu – praktické posuvné dvere, a to na oboch stranách auta. Tie uľahčujú nastupovanie nielen do druhého radu, ale aj posádke, ktorá sa rozhodne sedieť v treťom, poslednom rade, kde sú k dispozícii dve sedadlá. Posadili sme tam takmer 190 cm vysokého človeka a ak nebude posádka v druhom trojsedadle príliš rozšafná, nebude sa taký vysoký človek na prechodný čas vôbec sťažovať. Negatívom sedemmiestneho variantu naďalej zostáva obmedzená kapacita batožinového priestoru.
Po kapotou sa na prvý pohľad nič významné neudialo. No zdanie klame. Do palety motorov určených pre všeľudové MPV pribudla 1,4-litrová preplňovaná motorizácia (110 kW/150 k) TSI. Motor vie zvŕtať kolesami krútiacim momentom 240 Nm a výrobca sľubuje, že spolu so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou dosiahne priaznivých 7,2 litra spotreby na 100 km.
Naftovým základom je štvorvalcový motor 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Oba začiatočné motorické varianty sú v dynamike porovnateľnými so súpermi. TDI však s benzínovou verziu zametie so svojou spotrebou 5,5 litra na 100 km.
Druhý v benzínovom rade čaká dvojlitrový motor TSI s výkonom 147 kW (200 k). Ten je v ponuke len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Motor ponúka maximálny krútiaci moment 280 Nm a na 100 km spotrebuje 8,6 litra benzínu. V naftovej druhej línii je 125 kW 2.0 TDI s maximálnym krútiacim momentom 350 Nm a spotrebou 5,7 litra na 100 km. Pri silnejších variantoch počíta automobilka VW aj s nasadením pohonu všetkých kolies.
Volkswagen nepatrí medzi ikony zeleného myslenia. Napriek tomu stačil novej generácii vtlačiť do myslenia niekoľko dobrých ekologických móresov. Autá so štart-stop systémom vás na križovatke nechajú šetriť benzín s vypnutým motorom.
**Cenník Volkswagen Sharan** Motor kW/k **Trendline** **Comfortline** **Highline** **1.4 TSI BMT MT\*** 110/150 **26 620€** **29 050 €** – **1.4 TSI BMT DSG** 110/150 – **31 700€** – **2.0 TSI DSG** 147/200 – – **37 490 €** **2.0 TDI BMT MT** 103/140 **28 320€** **30 670 €** **32 800 €** **2.0 TDI BMT DSG** 103/140 – **33 320€** **35 450 €** **2.0 TDI BMT MT** 125/170 – **32 220 €** **34 360 €** **2.0 TDI BMT DSG** 125/170 – **34 870 €** **37 010 €** _\*BMT = BlueMotion Technology_
**Vybrané prvky výbavy Trendline:**
\- 7 airbagov vrátane kolenného
\- ESP, ABS, ASR, EDS, EBV, MSR, assistent rozjazdu do kopca
\- Kontrola tlaku v pneumatikách
\- Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
\- Posilňovač riadenia s meniacim sa účinkom v závislosti na rýchlosti
\- Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant
\- Rádio s CD a MP3 (4 repro)
\- 3-zónová klimatizácia „Climatronic“
\- Elektricky ovládané predné a zadné okná
\- Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča
\- 3 samostatné sedadlá v druhom rade EasyFold
\- Elektronická parkovacia brzda
\- Štart-Stop systém
\- Strešný nosič čierny
**Vybrané prvky výbavy Comfortline:**
\- Hmlové svetlá s odbočovacou funkcio
\- 3-ramenný kožený volant, kožená radiaca páka a ručná brzda
\- Rádio s CD a MP3 (8 repro)
\- Tempomat
\- Daždový senzor
\- Športové sedadlá
\- Výškovo nastavieľné predné sedadlá
\- Operadlo spolujazdca úplne sklápateľné
\- 16-palcové disky z ľahkých zliatin
**Vybrané prvky výbavy Highline:**
\- 3-ramenný multifunkčný kožený volant, kožená radiaca páka a ručná brzda
\- Dekór „Titansilber“
\- Multifunkčný ukazovateľ Plus
\- Kožené sedadlá – stredový pás v Alcantare
\- Vyhrievané sedadlá, vyhrievané trysky ostrekovačov
\- Parkovacie senzory vpredu a vzadu
\- Chrómový strešný nosič
\- Strešný nosič pochrómovaný
\- 17-palcové disky z ľahkých zliatin