Nissan predstavil inovovanú verziu superšportového modelu GT-R pre rok 2011. Novinkou je špecifikácia Club Track určená pre okruhy a prémiová verzia Egoist charakteristická špičkovým remeselným spracovaním.
Nissan GT-R – praktické superauto s cenou dobre vybaveného sedanu vyššej strednej triedy. Má štyri sedadlá, použiteľný batožinový priestor, luxusnú výbavu, high-tech vymoženosti a z majiteľa nevysaje všetky životné úspory. Aj na Slovensku veľmi obľúbené „kladivo“ dostáva inovovanú podobu pre blížiaci sa rok 2011.
**Exteriér a aerodynamika**
Prítlak sa vďaka prepracovaným partiám zvýšil približne o 10 %, zatiaľ čo súčiniteľ odporu vzduchu dosiahol hodnotu 0,26. Väčší predný nárazník s dvojitými usmerňovacími rebrami dostal pás diód LED a spolu s otvormi chladiča s posilneným trojrozmerným efektom zvyšuje stabilitu vozidla. Popri tom zvláda obmedziť odpor vzduchu vo vnútri motorového priestoru a zvýšiť jeho prietok chladičom a okolím predných bŕzd. Zadný nárazník (s hmlovkami s LED) má vďaka tvarovanej spodnej línii nižšie položené ťažisko, použitie výduchov a rozšírenie difúzora zasa zefektívnilo chladenie tlmičov výfuku i samotného podvozku.
V ponuke je šesť odtieňov karosérie, vrátane dvoch nových: čiernej Meteo Flake Black Pearl a modrej Aurora Flare Blue Pearl.
**Interiér**
Zmeny povrchovej úpravy vypínačov na stredovej konzole, exponovaných častí radenia a ďalších detailov pomohli umocniť dojem kvality. Sedadlá Pure Edition a Premium Edition teraz ponúkajú väčšie pohodlie a súčasné vedenie v zákrutách. Verzia Black Edition dostala čierne kožené Recará.
**Podvozok a brzdy**
Pridaním vzpier do motorového priestoru a oblasti prístrojovej dosky sa podarilo zlepšiť tuhosť karosérie. Informácie od zavesenia sa vstrebávajú rýchlejšie a zlepšila sa i reakcia na pokyny vodiča.
Zmeny na zavesení predných kolies zlepšili reakciu pneumatík na zvislé zaťaženie. Priľnavosť v zákrutách a stabilita v priamke sa dostali na novú úroveň. Na zadnej náprave bola upravená charakteristika zbiehavosti kolies. Hliníkové tlmiče novej konštrukcie zabezpečujú presnejšie filtrovanie nerovností a vyššie pohodlie počas jazdy.
Brzdové kotúče s priemerom 390 mm poskytujú väčšiu brzdnú silu, pomalšie vädnutie pri vysokých teplotách a citlivejšie dávkovanie brzdného účinku. Špeciálne pneumatiky Dunlop používajú inú zmes, o ich ostrejšie reakcie sa starajú ľahšie, ale o to pevnejšie kované hliníkové disky Rays s novým vzhľadom.
**Motor a prevodovka**
Úpravou plniaceho tlaku turbodúchadla, časovania ventilov a znížením odporu pri toku nasávaného vzduchu do traktu sa výkon motora zvýšil na 390 kW (530 k) pri 6 400 ot./min., najvyšší krútiaci moment je teraz 612 Nm, dostupný v rozsahu 3 200 až 6 000 otáčok.
Katalyzátor s nízkym obsahom vzácnych kovov a riadiaca jednotka motora (ECM) s výkonným mikroprocesorom zabezpečujú nižšie emisie. Úplnou novinkou je režim Save, ktorý pri ustálenej jazde optimalizuje krútiaci moment a upravuje schému radenia. Motívom je úspora paliva. Pridaný bol aj režim 2WD, ktorý dokáže prepnúť na pohon jednej nápravy a zamedziť tak pribrzďovaniu v ostrých zákrutách, čo sa prejaví najmä pri rozjazdoch s natočeným volantom.
**SpecV**
Motor sa v prevedení SpecV dočkal rovnakých úprav ako základná verzia. Zmeny sú viditeľné na materiáli brzdových kotúčov a nastavení systému VDC (Vehicle Dynamic Control).
**Verzia Club Track**
Verzia Club Track je určená na okruhové bláznenie. Inštaláciu a distribúciu špeciálnych dielov zabezpečuje združenie Authorised Servicefactory Association. Pre majiteľov bude organizovaných množstvo akcií, vrátane výcviku pretekárskej jazdy s individuálnymi lekciami od profesionálnych pilotov.
**Verzia** **Egoist**
Nissan GT-R v špecifikácii Egoist bude vyrobený na mieru každému zákazníkovi. O finalizáciu sa postará majster svojho remesla – spoločnosť Takumi. Na výber je dvadsať odtieňov interiéru a jednotlivé diely sú letecky transportované do závodu Seton Company v Nemecku, kde sa ručne obšívajú vybranou kožou.
Zvukový systém Bose je individuálne naladený podľa pozície vodiča počas jazdy. Zvukový zážitok umocňujú špeciálne vyvinuté subwoofery s uhlíkovými časťami, ktoré svojou vysokou tuhosťou a tlmiacou schopnosťou umožňujú potláčať vibrácie.
Egoist, rovnako ako SpecV používa zadný spojler zo suchého karbónu či titánové výfukové potrubie. Myslelo sa i na detaily – napríklad na emblém GT-R uprostred volantu bola použitá technika tradičného japonského zdobenia Wajima Maki-e s hlbokým sfarbením, ktoré sa postupom času mení.
**Ceny a dostupnosť**
Vyšperkovaný Nissan GT-R si môžu slovenskí zákazníci objednať prostredníctvom autorizovaného dealera GT-R. Ceny začínajú na 90 000 € a prvé kusy začnú prichádzať už vo februári 2011.