Úpravca špecializujúci sa na stuttgartské Porsche sa inšpiroval modelom Targa z roku 1967 a priniesol retro verziu modernej 911 prekrstenú na Ruf Roadster.
Inšpiráciu našiel Alois Ruf a jeho tým v klasickom modeli Porsche 911 Targa. Ten koncom šesťdesiatych rokov zdobil rady automobilových premiantov masívnym ochranným oblúkom a zadným elegantne zaobleným oknom. Kombinoval bezpečnosť kupé so sviežim vetrom vo vlasoch typickým pre kabriolety.
Ruf sa vrátil k osvedčenému estetickému receptu s upravenou Carrerou 911 prekrstenou na Ruf Roadster. Vymenený bol predný nárazník s veľkými vstupmi vzduchu, zadné prítlačné krídlo a 19-palcové kované hliníkové disky s dizajnom v štýle Ruf. Ešte podstatnejšie zmeny nastali v oblasti nasledujúcej za A stĺpikom. Čelné sklo nadväzuje v klenbe na úplne nový odnímateľný rám s „podpisom“ Roadsteru. Medzi ním a karosériou sa nachádzajú vpredu dva extrémne ľahké odnímateľné panely vyrobené z karbónu, vzadu zasa znížené trojvrstvové plastové okno. O jeho tesnosť a napätie sa starajú elektromotorčeky.
Vodič si vychutnáva jazdu v kompletne odstrojenom kabriolete, alebo kombinuje otvorené nebo nad hlavou so zatiahnutým plátnom. Respektíve „degustuje“ netradičnejšiu kombináciu zatvoreného stropu s odkrytou zadnou časťou.
Dynamické vlastnosti v priamej úmere k dizajnu dodávajú dva agregáty – atmosférický šesťvalec boxer s výkonom 294 kW (400 k) a jeho turbo druh s „prítlakom“ až 412 kW (560 k). Štandardom je šesťstupňová prevodovka, dvojspojkové PDK alebo pohon všetkých štyroch kolies sú dostupné na objednávku.
Platforma Ruf Roadster bude časom dostupná aj pre plánovaný elektromobil eRuf. Fantáziu si však pri „strešných“ kombináciách bude môcť precvičiť iba ten, kto na svojom konte objaví voľne sa povaľujúcich 195 000 €. Ale pozor, je to len suma za „základný“ motor, a to ešte aj bez dane…
text: Lukáš Vlasák
foto: archív