Ferrari sa predstavilo s kupé-kabrioletom California s prívlastkom HELE. V tejto mierne posilnenej verzii úraduje niekoľko ekologických pomocníkov, na čele so systémom štart-stop.
Ferrari sa pri vývoji Californie, prvého „koňa“ s pevnou skladacou strechou orientovalo na nové výzvy v automobilovej brandži. Agregát používa priame vstrekovanie paliva (vo Ferrari predtým nevídané) a medzi nápravy sa dostala revolučná dvojspojková prevodovka. To celé okrem zmien v charaktere prinieslo nepopierateľné výhody v oblasti ekológie. California sa stala jedným z prírodu najmenej zaťažujúcich Ferrari vôbec.
Vývojári ale zašli ešte ďalej, keď predstavili novú verziu HELE. Na prvý pohľad podľa čiernej lesklej strechy rozoznateľné najmenšie Ferrari s vode odolným koženým čalúnením sa skrýva za heslo High Emotion Low Emissions. S elektronickou kontrolou palivového čerpadla, variabilným objemom klima-kompresorov, režimom prevodovky, ktorý sa prispôsobuje jazdnému štýlu vodiča a v neposlednom rade systémom štart-stop sa podarilo zhodiť emisie z 299 g/km na 270 g/km, čo predstavuje pokles o 23 %. Motor (4 297 cm3, 338 kW/460 k) posilnený o 23 Nm sa s ľahšími vetrákmi (znižujúcimi aerodynamický odpor o 5 %) s bezakumulátorovými elektromotormi dokáže na svetelnej križovatke znovu naštartovať už za 230 milisekúnd. I keď sú výsledné emisie stále ďaleko od vysnívaného cieľa, Ferrari ukázalo, že k redukcií CO2 v kategórii superšportov sa dá dostať aj inak ako drastickým znižovaním počtu valcov, objemov či pridaním prepĺňania. A to je vzhľadom na charakter a radosť maranellských agregátov veľmi dobrá správa.