Švajčiarsky úpravca FAB Design si vzal pod patronát okrídlené retro stuttgartskej hviezdy. Sústredil sa najmä na dizajn a technické vylepšenia, no vývoj výkonnejšieho agregátu je v plnom prúde.
V zmysle vyššej individuality musí byť pre potenciálnych zákazníkov prepracovaný v prvom rade dizajn, aby mohli dávať okoliu najavo, že majú na vlastníctvo a „obživu“ niečoho jedinečne výnimočného.
FAB Design to vie. Pre najnovšiu hviezdu pripravil set úprav a začal dizajnom. V jeho prípade však i funkčným. Pridaním špeciálne vyvinutého predného „lízatka“ a zadnej „zástery“ s integrovaným difúzorom sa obtekanie vzduchu využilo v nových dimenziách.
Tieto skryté „drobnosti“ dopĺňa výrazný optický paket. Vpredu sa pod dlhou kapotou a hlavnými svetlometmi objavil nový nárazník s vertikálnymi vstupmi vzduchu lemovanými úzkym pásom LED diód denného svietenia a horizontálnymi prierezmi. Pred kolesami sa objavili žiabre odvetrávania a bočný profil zdobia prahy z karbónu s viditeľnou štruktúrou.
Zadný nárazník prešiel podobnými zmenami, opäť sú tu výrezy pod svetlometmi a dodatočné otvory zahnuté smerom k povrchu cesty. Pôvodný výsuvný spojler supluje obrovské pevné prítlačné krídlo sediace až na pontónoch zadných kolies. Zvuk zo štyroch neprehliadnuteľných koncoviek športového oceľového výfukového systému s integrovanými ventilmi si môže vodič kedykoľvek prispôsobiť – zvoliť komorné bľabotanie, alebo metalové vytie.
Celok uzatvárajú prerastené 20 palcové disky Evoline v klasickom dizajne zaoblených prstencov a zabudnúť nesmieme ani na dodatočný vzduchový kanál v strednej časti strechy sediaci medzi vyklápajúcimi sa dverami.
Čo sa silového posilnenia týka, v pláne úpravcu je upgrade výkonu osemvalcového agregátu z pôvodných 418 kW (571 k) na 448 kW (611 k) – na to si však treba ešte chvíľu počkať. Dnes je totiž nutné najskôr dobre vyzerať, až potom niečo vedieť…
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív