Ústrednou témou súťaže mladých dizajnérov bude tzv. obývačka v pohybe. V spolupráci so sociálnymi médiami bude Opel zbierať jednotlivé návrhy, z ktorých najlepšie odprezentuje na marcovom autosalóne v Ženeve.
Do témy sa môžu zapojiť študenti dizajnových škôl (venujúcich sa nielen automobilovej problematike) z celej Európy. V interaktívnej súťaži, ktorá bola spustená na internetovom portáli Car Design News sa Opel pýta: „Čo si myslíte, aký je náš štýl osobného oddychového priestoru?“
Na prvej úrovni sa bude vytvárať dizajn interiéru, v druhom stupni zasa exteriéru. Vyvrcholenie zavŕši ukážka najlepších prác a zverejnenie dvoch víťazov na ženevskom autosalóne v marci 2011.
Interiér sa má teda niesť v znamení hesla „obývačka v pohybe“. Účastníci budú musieť zdôrazniť emocionálny aj racionálny aspekt značky Opel a jej dizajnového prejavu, ktorý spoločnosť sama opisuje ako sochárske umenie s nemeckou precíznosťou.
Liz Wetzel, riaditeľka interiérového dizajnu Opel, členka poroty a autorka projektu hovorí: „Najviac ma teší, že študenti pochopia našu značku, pretože tá sa mení – stáva sa dynamickejšou, vášnivejšou a naša jasná vízia je viditeľná v realizácii všetkých najnovších produktov exteriéru a interiéru. Nechceme, aby študenti vytvorili iba dizajn, ale aby vymysleli zážitok.“
„Podporujeme študentov, aby už od prvého dňa posielali nápady a potom každého, aby ich začal komentovať. Porotcovia budú posudzovať prípravu dizajnu, ako aj účasť verejnosti. Čím skôr odovzdáte svoj návrh, tým skôr budete mať spätnú väzbu a tým viac úprav môžete urobiť,“ pripomenul Joe Simpson, redaktor Car Design News.
Profesionálni dizajnéri Opel a členovia poroty budú počas celej súťaže poskytovať spätnú väzbu. Prvá fáza interiérového dizajnu bude ukončená 10. decembra 2010. Tri najlepšie návrhy budú potom použité ako inštruktáž pre druhú časť súťaže – dizajn exteriéru, ktorá bude spustená začiatkom roka 2011. Výherca prvej fázy získa platenú stáž v Opel Design Center v Rűsselsheime v Nemecku.