Nová generácia Mazdy BT-50

Na autosalóne v austrálskom Sydney predstavila Mazda novú podobu pick-upu BT-50, ktorý má priniesť čerstvý vietor do segmentu úžitkových vozidiel.
Vydané  Text: 
Mazda bola tentokrát skúpa na slovo, o technických špecifikáciách ani motorizáciách nepadlo v tlačovej správe ani zmienky. Hlavnú úlohu hrá totiž dizajn. Ten má priniesť do pracovného segmentu úžitkových pick-upov a off-roadov viac radosti, nadšenia, športového feelingu a v neposlednom rade i komfortu a reprezentatívnosti. BT-50 prichádza s výraznou zoom-zoom DNA. Postavený bola podľa hesla „Active lifestyle vehicle“ a Mazda tvrdí, že k tradičným hodnotám drevorubača pribudlo priame a rýchle riadenie, komfort, kvalitné materiály použité na palubnej doske obopínajúcej vodiča či plavná jazda nelíšiaca sa od osobných automobilov. Dizajn sa oproti kresbe, ktorú sme uverejnili pred časom samozrejme zmiernil a „scivilizoval“. Mužný postoj ostal zachovaný, no najmä predná časť tancuje v duchu módnych vĺn. Veľké a široko vystúpené blatníky sú doplnené natiahnutými svetlometmi a päťuholníkovou prednou maskou s dvojitým rebrovaním. Hliníkové spätné zrkadlá, nástupné prahy, vysoký postoj a zadné horizontálne umiestnené svetlomety v japonskom, bielo-červenom duchu národnej vlajky. Okná zadného radu pri Double Cap verzii sú v spodnej časti vytiahnuté dohora a opticky odľahčujú veľké kovové plochy. Interiér pracuje s klasickými štylistickými prvkami ako ostatné vozidlá značky, pridáva však osobitý štýl a niekoľko ostrých uhlov. Športovejší volant, chrómové obklady, tubusy ukazovateľov výstražne vystupujúce pred oči vodiča či kompletná komfortná výbava ako z tradičných „osobákov“. To má predstavovať najväčší posun k novým zákazníkom, ktorými sa okrem „fachmanov“ majú stať rodiny, ale i ľudia s aktívnym štýlom života. Schopnosť „nestratiť“ hlavu ani v najnáročnejších podmienkach zaručí systém 4×4 a vysoká svetlá výška. Mazda tvrdí, že nový BT-50 sa má stať ozajstnou alternatívou k rodinným kombi či SUV s pohonom všetkých kolies. Zvedaví sme na podrobnejšie informácie o použitej technike a motorizáciách, obzvlášť keď Mazda príde s novou generáciou úsporných benzínových i naftových agregátov SKY-G a SKY-D. Na to si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.







Inzercia