Prvé ceny: Volkswagen Passat

Siedma generácia populárneho Volkswagenu Passat sa už začala predávať na domácom nemeckom trhu. K dispozícii tak už máme prvé ceny: sedan štartuje na 24 435 €, kombi na 25 425 €.
Vydané  Text: 
Po svetovej premiére na autosalóne v Paríži nastupuje najnovšia siedma generácia VW Passat od tohto utorka na domáci trh. Ako je to pri značke Volkswagen (a nielen pri nej) bežné, ostatné krajiny sa novinky dočkajú až o niekoľko mesiacov neskôr, no prehľad o cenách si môžeme urobiť už dnes. K dispozícii sú zatiaľ iba orientačné sumy a to iba pre verziu kombi. Pri sedane poznáme iba základnú cenovku 24 425 €, ale nič viac. Kombi má v tabuľkách uvedené už i niektoré motorizácie: 1.4 TSI (90 kW/122 k) bude stáť 25 425 €, ten istý agregát s technológiou BlueMotion bude o 400 eur drahší. Naftový 1.6 TDI (77 kW/105 k) je ocenený na 27 225 € a 2.0 TDI BlueMotion v kombinácii s poháňanou prednou nápravou na 29 025 €. Predbežnú ponuku uzatvára rovnaký dvojliter TDI, avšak v kombinácii s pohonom 4Motion. Jeho cena by mala dosiahnuť 30 900 €. Všetky „nafťáky“ sú už v základnej výbave Trendline vybavené systémom štart-stop a regeneratívnym dobíjaním akumulátora. Benzínové a „plynové“ Passaty budú mať týchto ekologických držgrošov za príplatok. Pre Passat B7 bude k dispozíciifunkcia núdzového brzdenia (City emergency braking function) už v strednom stupni Comfortline a detekčné snímače únavy vodiča s vibračnou a akustickou výstrahou. V kombinácii s adaptívnym tempomatom ACC je schopný nezávislého zabrzdenia pred prekážkou do rýchlosti 30 km/h. Svetelný pomocník Dynamic Light Assist z SUV Touareg dokáže v spolupráci s bi-xenónmi upravovať pomocou kamery svetelný lúč v závislosti na pozícii protiidúcich vozidiel a zdokonaliť rozsah osvetlenej plochy. Zvoliť sa bude dať aj elektronická uzávierka diferenciálu, prvýkrát predstavená v Golfe GTI. K varovaniu pred opustením jazdného pruhu pribudol Side Assist v spätných zrkadlách na výstrahu pred vozidlom v mŕtvom uhle či rýchlo sa odzadu blížiacou prekážkou. Veľmi netradičné a zaujímavé riešenie bolo zvolené pri procese otvárania kufra. V situáciách, kedy s plnými rukami nákupných tašiek lovíme kľúče spôsobom, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani artista má pomôcť špeciálny nožný spínač umiestnený približne v strede spodnej časti zadného nárazníka. Stačí jeden švih nohou a veko kufra putuje hore. Pochopiteľne sa neotvorí pred každým okoloidúcim, funguje na základe elektronickej komunikácie vozidla (senzor v nárazníku) a kľúča a čipu systému Keyless Access. Parkovací asistent dokáže po vzore Sharana zaparkovať pozdĺžne i priečne a špeciálna kamera vpredu vie čítať dopravné značky, ktoré potom premieta na dotykovej obrazovke navigačného systému RNS 510.







Inzercia