MTM ide na vec tak trochu potmenhútsky. Jeho úpravy sa netýkajú dizajnu, výkonového upgradu agregátu ani komponentov podvozka, ale neviditeľného elektronického „škrtiča“ maximálnej rýchlosti. Podobné prekalibrovanie ponúka už i samotná automobilka. Vtip je však v tom, že v jej prípade si môže zákazník zvýšiť tradičných 250 km/h len na 280 km/h, a to za poriadne mastných 1 637 eur.
MTM vďaka svojej riadiacej jednotke V-Cantronic, dodatočne montovanej do vozidla však dokáže zvýšiť maximálnu „preletovú rýchlosť“ až na 303 km/h a celá, pomerne nenáročná úprava bude stáť „iba“ 1 499 eur. Skrátka, za menej peňazí viac muziky.
Druhou položkou v krátkom zozname zmien 331 kW (450 k) silnom atmosféricky dýchajúcom osemvalcovom Audi (základ je v motore 5.2 FSI V10 z Audi R8) je športový výfuk. Táto úprava je síce tradičným chlebíkom tuningových firiem, no v prípade RS5 nebola až natoľko nevyhnutná. Už v základe má totiž najvýkonnejšia verzia kupé radu 5 naozaj ohromujúci zvuk, ktorý by vedel presvedčiť zákazníka úplne sám a bez pomoci, aby si toto „kladivo“ kúpil. A navyše už u dílera je možné priplatiť si 1 115 eur za dodatočný továrenský upgrade výfukového traktu.
MTM ponúka na oplátku nehrdzavejúcu oceľ a keramikou potiahnuté koncovky s podpisom MTM. Extra zvuk je v cene, tá sa však dostala až na 2 998 eur.
Zabudnúť nesmieme ani na špeciálne deväťlúčové čierne disky kolies v dizajnovom looku MTM Bimoto. Dostupné sú vo veľkostiach 19, 20 a 21 palcov a kombinovať sa dajú s paketom rozširujúcim rozchod kolies o 20 mm. Cena za základné „devätnástky“ je 2 249 eur.
Ostatné prvky budú nasledovať neskôr, najbližšie k realite je vývoj setu individuálne nastaviteľných pružín.
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív