Dodge predstavil inovovanú verziu muskulatívneho sedanu Charger. Okrem tradičných trhov si to opäť namieri aj do Európy a chýbať nebude ani slávny 5,7-litrový osemvalec HEMI.
Dodge Charger je stelesnením amerického poňatia luxusných športových limuzín. Mohli by sme ho prirovnať k Mercedesu CLS a nebudeme ďaleko od pravdy. Sama automobilka Charger definuje ako štvordverové luxusné kupé s množstvom sily a charakteru, stojace na vrchole ponuky. Na našich cestách je čistým zjavením, modernizovanej verzie sa ale dočká aj európsky trh.
Jeho bojovo naladená karoséria bola vytvarovaná podľa hesla „Ready to attack the road“, vzorom sa stala druhá generácia Chargera z neskorých šesťdesiatych rokov. Americký „bojovník“ kombinuje veľké hranaté plochy s elegantnými oblúkmi. Výstražne hroziace svetlá, ohromná štvordielna maska chladiča v tradičnom chróme kontrastuje so zvlnenou hliníkovou kapotou.
Zadný svetelný pás obsahuje 164 LED diód a prepožičiava Chargeru bližšiu podobnosť s retro svalovcom Challenger. Skúšky vo veternom tuneli znížili polohu kapoty motora a odtrhovej hrany, čelného skla skloneného vo väčšom uhle a pridali ploché kryty podvozka.
Popracovalo sa na odizolovaní hluku pochádzajúceho z motora, kolies i obtekania vzduchu. Predné sklo a bočné okná sú lepené z dvoch vrstiev, pribudla špeciálna pena a dodatočné panely „zvukovo-odolného“ materiálu v podlahe.
Do kabíny sa dostal nový trojramenný volant, prémiové materiály príjemné na dotyk a štyri voliteľné farebné kombinácie poťahov a obkladov. Infotainment Uconnect zahŕňa navigačný systém Garmin, dotykovú obrazovku a možnosť zisťovať ceny palív pomocou integrovaného Sirius Travel linku. Súčasťou výbavy je i bezkľúčový prístup (i štartovanie) či elektronická kontrola stability ESC s podporou brzdenia na mokrej vozovke zlepšujúca handling a výkony. Bezpečnostných anjelov dopĺňa adaptívny tempomat ACC s varovaním pred kolíziou s vpredu idúcim vozidlom, monitorovanie mŕtveho uhla a zadná kamera ParkView s pomocnými čiarami.
Pohonný reťazec je tvorený novým 3,6 litrovým benzínovým agregátom (Charger SE a Charger Rallye) a legendárnym 5,7 litrovým HEMI V8 s možnosťou odpojenia štyroch valcov pre úsporu paliva. Vyberať sa bude dať medzi poháňanou zadnou nápravou a pohonom všetkých kolies AWD. Ten je zaujímavý aktívnym prenosom a odpojiteľnou prednou nápravou (bez zásahu vodiča). Ušetriť takto dokáže 5 % paliva.
Výroba bude prebiehať v kanadskom závode Brampton, nástup do schowroomov je naplánovaný na štvrtý štvrťrok 2010.
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív