Opel Astra kombi pozná slovenské ceny

Opel pre Astru Sports Tourer, kombi verziu elegantnej Astry hatchback, zverejnil prvé cenové relácie. Príplatok bol oproti päťdverovému modelu stanovený na 1 200 eur.
Vydané  Text: 
Nové kombi Astra Sports Tourer si môžu objednať už aj slovenskí zákazníci. Príplatok je oproti 5 dverovému hatchbacku stanovený na 1 200 eur, takže kombi je možné získať už za 13 960 €. Batožinový priestor je hlboký, plochý, neprenikajú do neho výstupy vnútorných blatníkov a na dĺžku meria 1 835 mm. Základný objem predstavuje 500 litrov, zväčšiť sa však dá na 1 550 l. Operadlá sedadiel FlexFold sú delené v pomere 60/40 a sklopiť sa dajú po stlačení gombíka tak, že nie je potrebné obchádzať vozidlo, zdvíhať bezpečnostné pásy a skladať každú časť samostatne. Zaujímavým prvkom je kryt batožinového priestoru Easy Access Cover, ktorý sa posunie dohora a dopredu jednoduchým pohybom pri nakladaní alebo vyberaní menších predmetov. Pri väčších predmetoch sa potom úplne zasunie do kazety. Celá zostava sa dá zároveň vybrať a uložiť pod podlahu. Z voliteľných prvkov zaujme najmä tzv. Luggage Compartment Liner ktorý chráni koberec na podlahe batožinového priestoru, zadný nárazník a sklopené časti operadla zadného sedadla, adaptabilný úložný systém FlexOrganizer, zložený zo sieťok a prepážok či nová generácia nosiča bicyklov FlexFix, integrovaného v zadnom nárazníku. V kabíne budú na odkladanie drobností a fliaš slúžiť priestory s celkovým objemom 25 litrov, čo oproti predchádzajúcej generácii predstavuje až dvojnásobnú hodnotu. Bezpečnosť a komfort zvyšuje tretia generácia adaptívnych reflektorov Adaptive Forward Lighting (AFL+). Umožňuje 9 rozličných spôsobov osvetlenia, ktoré sa automaticky prepínajú podľa profilu cesty a jazdných podmienok. Opel Eye na báze digitálnej kamery upozorňuje vodiča na zákazové a obmedzujúce dopravné značky a varuje ho, ak vozidlo samovoľne opustí jazdný pruh. Opel Astra Sports Tourer sa bude ponúkať so štyrmi naftovými a piatimi benzínovými motormi. Jeden agregát bude upravený na spaľovanie skvapalneného plynu LPG. Výkonové rozpätie siaha od 70 kW (95 k) do 132 kW (180 k). Naftu spaľujú turbodiesle CDTI s objemom 1,3, 1,7 a 2,0 litra – všetky vybavené systémom priameho vstrekovania paliva common-rail, turbokompresorom s variabilnou geometriou (VGT) a bezúdržbovým filtrom pevných častíc. Systém štart-stop bude na začiatku použitý v kombinácii s dieselovým 1,3 CDTI (70 kW/95 k). Umožní dosahovať spotrebu paliva 4,1 l/100 km v kombinovanom cykle a emisie CO2 na úrovni 109 g/km. 1.7 CDTI bude na výber v dvoch modifikáciách s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 260 Nm alebo so silou 92 kW (125 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Spotreba paliva je pri obidvoch verziách identická – 4,5 l/100 km. Najsilnejší turbodiesel 2.0 CDTI kombinuje 6 stupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku. S výkonom 118 kW (160 k) a krútiacim momentom 350 Nm pri 1 750 ot./min. umožňuje akceleráciu z pokoja na 100 km/h pod 10 sekúnd. Kombinovaná spotreba s „manuálom“ je 5,1 l/100 km, emisie CO2 majú hodnotu 134 g/km. Ponuka benzínových motorov obsahuje štvorvalce 1,4 a 1,6 litra vo výkonovom rozpätí od 74 kW (100 k) do 132 kW (180 k). Všetky okrem 1,6 Turbo majú kontinuálne variabilné časovanie nasávacích i výfukových ventilov. Nový agregát 1,4 Turbo stavia na silu 103 kW (140 k). Nahrádza pritom predchádzajúci 1,8 l atmosférický motor. Stratéga downsizingu priniesla zníženie spotreby paliva o približne 15 % na hodnotu 6,1 l/100 km, pričom prepĺňaný motor dosahuje o 14 % vyšší krútiaci moment. K dispozícii bude so 6 stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Základný benzínový 1,4 l bez prepĺňania dosahuje 74 kW (100 k) a v kombinovanom cykle má spotrebu 5,9 l/100 km a emisie CO2 139 g/km. Špičkovou benzínovou pohonnou jednotkou je turbodúchadlom prepĺňaný 1,6 l s výkonom 132 kW (180 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm. Návrh novej Astry Sports Tourer vznikol v medzinárodnom technickom a dizajnovom centre Opel v Rüsselsheime v Nemecku. Vyrábať sa bude v závode Ellesmere Port vo Veľkej Británii. Do predaja má namierené v novembri tohto roka, na slovenskom trhu sa objaví na prelome rokov 2010 a 2011.