BMW sa chystá nasadiť do bojov World Rally Championship horúce želiezko v podobe modelu Mini Countryman WRC. Od roku 2012 sa chce stať zlodejom titulov zabehnutým hráčom motoristického rely športu.
Na bohatú športovú históriu Mini má nadviazať najnovší Countryman WRC. Na dĺžku meria 4 110 mm, šírka dosiahla 1 820 mm a váha sa usadila na 1 200 kg (v pravidlách FIA najnižšia povolená hmotnosť).
Mini WRC vznikol v dielňach BMW Motorsport a Prodrive, ktorý od roku 1984 pôsobí ako špecialista na motoršport. Spolu s 500 zamestnancami sídli v anglickom meste Banbury.
O pohon pretekára sa bude starať 1,6 litrový štvorvalec Di s priamym vstrekovaním benzínu, turbodúchadlom Garrett s maximálnym plniacim tlakom 2,5 baru a suchým mazaním. Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých kolies s predným a zadným diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Šesťstupňová sekvenčná prevodovka Xtrac používa dvojtanierovú spojku od AP Racing.
Bezpečnostnú klietku postavil Prodrive, riadenie pracuje s hydraulickým posilňovačom a vpredu sa za kolesami skrýva odpruženie Öhlins a v troch stupňoch nastaviteľné tlmiče.
Nemenej zaujímavá je rošáda používaných typov kolies a diskov v závislosti od typu povrchu. Všetky majú disky ATS a pneumatiky Michelin, líši sa ale ich rozmer. Na štrkový podklad sa budú používať 15 palcové kolesá, pri pevnej pôde pod nohami dostanú až 18 palcov. Brzdy od AP Racing sú v prvom prípade štvorpiestikové s priemerom 300 mm, v druhom sa posilnia na 355 mm vpredu i vzadu.
V nasledujúcej sezóne 2011 sa Mini WRC zúčastní zatiaľ len šiestich z celkových 13 plánovaných kôl, o rok neskôr sa však počíta s plným nasadením. Prodrive bude neskôr ponúkať aj verziu určenú pre zákazníkov súťažiacich „na vlastnú päsť“ v ostatných podujatiach S2000 pod záštitou FIA.
Potvrdené bolo už i prvé meno: Kris Meeke, ktorého mentorom nebol nikto iný ako Colin McRae.