Volkswagen predstavil faceliftovanú verziu kabrioletu s pevnou skladacou strechou Eos. Optické zmeny neprekvapia, tak ako pri ostatných modeloch zapadajú do stereotypu dizajnového jazyka značky. Pribudlo však niekoľko technických inovácií a úsporných technológií.
Zmenené tvary karosérie nie je potrebné hlbšie rozoberať. Pravda je taká, že ani imidžový kabriolet s pevnou skladacou strechou sa nedokázal vyhnúť unifikácii, ktorá je presadzovaná na všetkých frontoch naprieč aktuálnymi modelovými triedami.
Premeny zahŕňajú starú známu trojdielnu masku chladiča s lesklými luxusnými plastovými povrchmi a ich chrómovými „odtrhovými hranami“. Svetlá s LED diódami vzdialene pripomínajú skôr SUV Touareg ako menších bratov, spodná časť nárazníka ale akoby z oka vypadla Golfu. Spolu s novými spätnými zrkadlami je z neho vlastne kompletne prevzatá. Aj keď boli dizajnéri zrejme pod vplyvom sedatív, neznamená to, že by nevytvorili elegantné a harmonicky zladené vozidlo. Práve naopak. Zadná časť je síce opäť hrou na „hádaj odkiaľ ma vzali“ (svetlá z LED a nárazník), ale nik nemôže poprieť nevtieravosť a neutralitu solídneho výrazu, ktorý nadväzuje na už popísané línie stojace o pár metrov vpredu.
Interiér je prakticky bez zmeny, inovácie sa však rátajú. Predovšetkým vydarený a ergonomický volant a prehľadná kaplnka prístrojov – obe sú ale bez rozdielu „odpozerané“ z Golfu. Prístrojová doska môže teraz hostiť dotykový displej pre navigačný systém a nové ovládače klimatizácie. Stredový tunel poteší zmenenými kulisami i radiacimi pákami.
Do výbavy sa dostali už známe prvky svetelného asistenta prepínajúceho medzi stretávacími a diaľkovými svetlami či druhá generácia parkovacieho asistenta (Touran, Passat, …). Zaujímavá je nová funkcia systému bezkľúčového prístupu, ktorá umožňuje otvoriť a zatvoriť strechu pomocou diaľkového ovládača. Kožené sedadlá dostali novú povrchovú úpravu, ktorá zabezpečí odraz slnečných lúčov, takže by sa malo znížiť ich prehrievanie počas horúcich dní.
V motorovej palete dominuje zdokonalený „ekológ“ BlueMotion Technology. Napríklad pri naftovom agregáte TDI s objemom 2,0 litra a výkonom 103 kW (140 k) klesla spotreba o 0,7 litra na vynikajúcich 4,8 l na 100 km. Zaháľať nebude ani rekuperácia brzdnej energie a štart-stop.
V technických a cenníkových tabuľkách dílerov sa objavia celkom 4 agregáty s priamym vstrekovaním a prepĺňaním turbodúchadlom s výkonmi od 90 kW (122 k) do 155 kW (210 k). Základná cena bola na domácom nemeckom trhu stanovená na 27 975 €, začiatok predaja odštartuje v polovica januára 2011. Oficiálne prestavenie faceliftovaného Eosu sa však odohrá 17. novembra na autosalóne Los Angeles Auto Show v USA.