Lotus budúcnosti: III. časť, VIDEO!

V ponuke Lotus budúcnosti nebude chýbať ani tradičné, malé a cenovo pomerne dostupné športové náradie, ktoré by sa aj v roku 2015 malo stále volať Elise.
Vydané  Text: 
V súčasnosti vyrábaný model sa ponúka v troch špecifikáciách: Elise, Elise R a Elise SC, kde dosahuje výkon 100 kW (136 k), 141 kW (192 k) a 163 kW (222 k). Dizajn a charakteristika je neustálym progresom a evolúciou tradičnej, funkčnej ale predovšetkým zábavnej koncepcie. Blízka budúcnosť roku 2015 ale prinesie celkom nový model, nový Elise. Filozofia ostane rovnaká, len do každej esencie sa primieša kvapka emócií, charizmy a štýlu. Karoséria sa odváži vykročiť na cestu jedinečného jazyka liniek a hrán, ktorý sa najviac prejaví na prednej časti. Tu dominuje negatívne sklonená maska chladiča dotýkajúca sa zeme, karbónové výplne, trojuholníkové vstupy vzduchu a úzke štrbinové svetlá. Niekomu môže pripomínať mladšie verzie Hondy NSX, no toto klamanie telom sa vytratí po vzhliadnutí celej skulptúry vonkajších tvarov. Kvapkovitá kabína spolupracuje s výraznými oblúkmi v oblasti kolies, ktoré prechádzajú do ostro lomených hrán vystavaných za bočnými oknami. V častiach pod kamerami nahrádzajúcimi spätné zrkadlá sa nachádza výrazný profilový skok, ktorý láme karosériu na dve pomyselné časti. Vzadu je cítiť odvahu dizajnérov ponúknuť niečo navyše. Plochá horizontálna „stena“ s vetracími žalúziami je obklopená náručím stĺpikov klesajúcich už od opierok hláv oboch cestujúcich. V symbióze s kontrastným čiernym karbónom žijú taktiež úzke a vystúpené zadné svetlomety a vysoký nárazník. V ňom je „vyoperovaný“ dvojitý difúzor s centrálnou koncovkou výfukového systému. Agilita, dravosť a chuť po zábave sú podporované predovšetkým nízkou hmotnosťou 1 095 kg, umiestnením motora v strede pozdĺžnej osi vozidla a tradičným pohonom zadných kolies. O vtláčanie do profilovaných sedadiel v športovom a zatiaľ futuristicky vyzerajúcom interiéri sa stará štvorvalcový 2,0 litrový agregát s valcami umiestnenými v rade za sebou. Pri limite 7 800 ot./min. je určený na žmýkanie všetkých 234 kW (320 k) a 330 Nm krútiaceho momentu. Reálne dynamické vlastnosti by mali zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 270 km/h. Prostredníkom sa stane 6 stupňová manuálna prevodovka podľa starého receptu. Produkciu skleníkových plynov na úrovni 150 g/km stlačil dole sériový systém štart-stop, v pláne je tiež verzia mild-hybrid. Produkcia má nabehnúť na jar 2015 s cenou začínajúcou na 35 000 libier (40 390 eur). Text: Lukáš Vlasák Foto: archív







Inzercia