Seat popracoval na štúdii predstavenej na jarnom autosalóne v Ženeve a predviedol ucelený koncept kompaktného kupé s elektrickým pohonom a dojazdom 130 km.
Dizajn sa oproti ženevskej verzii zmenil len minimálne, nové sú najmä predné i zadné svetlomety v dvoch šípoch a trojuholníkových LED diódach. Nárazník dostal konvenčnejšie nasávacie otvory a kabát karosérie sa zaodel do bordovej metalízy.
Veľmi kompaktné a na pohľad emotívne pôsobiace 2+2 miestne vozidlo s 19 palcovými diskami kolies meria na dĺžku iba 3,83 metra, široké je 1,77 m a výška dosiahla na 1,23 metra. Kombinácia ocele a hliníka sa postarala o nízku hmotnosť 1 100 kg. Primárnym pôsobiskom sa má stať mestská džungľa. Na tento účel je prispôsobený aj pohon, ktorý našepkáva už samotný názov IBE, kde posledná samohláska odkazuje na slovo „electric“.
Kompaktný a plochý motor s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 200 Nm je spolu s elektronikou umiestnený v prednej časti. Vzadu sa nachádza lítium-iónová batéria natesnaná pod podlahu batožinového priestoru.
Zrýchlenie z 0 na 50 km/h sa udeje za 3,5 s, po 6,6 sekundách IBE dosiahne 80 km/h až napokon po 9,7 s prekročí hranicu 100 km/h. Maximálna rýchlosť je stanovená na 160 km/h a dojazd s 18 kWh akumulátormi by sa mal vyšplhať na 130 km.
Oproti ženevskému showcaru nám Seat ukázal aj interiér. Samozrejme futuristický a vzdušný, so zadnými samostatnými sedadlami, ktoré sa dajú jednotlivo sklápať do roviny. Možná je i trojmiestna konfigurácia.
Sploštený kožený trojramenný volant s kovovými doplnkami je vsadený pred digitálny panel združujúci infotainment. Základom LED diódami osvetlenej palubnej dosky sa stal slot na smartphone, s ktorým sa vozidlo spojí bezdrôtovo. Ten nie je len komunikačným centrom, ale i úložiskom dát či navigačným systémom schopným prijímať dopravné informácie z internetu. Ostatné prepínače slúžia na obsluhu parkovacej brzdy, funkcie AutoHold a na aktiváciu pomocníka ekologickej jazdy.
**Budúcnosť**
Praktickým vyústením konceptu má byť sériové spustenie výroby ekologických modelov kombinujúcich spaľovacie agregáty a elektromotor. Prvá aplikácia má byť realizovaná v podobe Seatu Leon Twin Drive Ecomotive. Bude sa jednať o plug-in hybrid s lítium-iónovými batériami nabíjateľnými zo štandardnej siete s dojazdom 50 km. Nástup na trh je plánovaný na rok 2014.