Pri príležitosti 30. výročia pohonu všetkých štyroch kolies quattro si Audi nadelilo darček zabalený do štúdie Quattro Concept s vysokovýkonným 2,5 litrovým radovým päťvalcom.
Dvojmiestna štúdia s kompaktnými rozmermi 4,28 x 1,86 x 1,33 metra je priamym odkazom na model Sport quattro z roku 1984 s výkonom 224 kW (306 koní) a skráteným rázvorom. Stojí na základe štvorsedadlového kupé RS 5, no nápravy s 20 palcovými diskami kolies sa oproti nemu priblížili o 150 mm a strecha bola znížená o 40 milimetrov. Váha sa posunula na 1 300 kg, čo predstavuje presne rovnaké číslo akou tlačila gravitácia k zemi 26 rokov starú predlohu.
Predná časť hliníkovej karosérie (159 kg, čo je o 50 % menej ako oceľová) využívajúcej karbón si ide svojou cestou (takmer identická s hybridom e-Tron Spyder), no bočný profil je nezameniteľný. Úzke okná a masívny C stĺpik je v spolupráci s hranatou zadnou časťou s matným pásom a úzkymi svetlami LED akoby prevtelením legendárneho Sport quattra.
Druhá podobnosť je v použitej motorizácii. Z Audi TT RS prebratý turbodúchadlom prepĺňaný päťvalec FSI s objemom 2 480 cm3 dosahuje výkon 300 kW (409 k) v rozsahu 5 400 až 6 500 ot./min. Silu 480 Nm (medzi 1 600 až 5 300 otáčkami) distribuuje klasická manuálna šesťstupňová prevodovka. S ňou je emotívne quattro schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, spotreba dosiahla 8,5 l/100 km. Kľúčovými prvkami sú ľahké a kompaktné diferenciály schopné distribuovať viac sily na koleso s vyššou trakciou, pomer rozdelenia pohonu je 60:40 v prospech zadnej nápravy.
V interiéri sú použité o 40 % ľahšie sedadlá, ktoré v štúdii vážia iba 18 kg každé. Posádku k nim môžu pútať troj- a štvorbodové pásy. Všade dominuje hnedá koža a karbónové obklady, pred vodičom je kaplnka s plne digitálnym 3D displejom zobrazujúcim všetky dôležité údaje vrátane ponuky systému MMI. Na palube sa taktiež nachádza web rádio, ktoré sa prostredníctvom vodičovho mobilného telefónu napája na rozhlasové stanice po celom svete.