Audi sa vydalo v ústrety hybridným vozidlám konceptom e-tron Spyder, ktorý kombinuje výkon a silu naftového šesťvalca s čistotou elektromotorov. To všetko zabalené do puristickej karosérie bez strechy.
Dizajnový jazyk je ďalšou evolúciou známych mnohouholníkových predných masiek Audi. Široké a dominantné nasávacie otvory sú vyplnené horizontálnymi chrómovými mrežami. Tie podporujú vertikálne výrezy jednoduchej prednej časti s trojuholníkovými svetlami vyplnenými LED diódami. Nízka predná kapota, vysoké blatníky a široká zadná časť v štýle Audi R8 je korunovaná predným sklom plynule klesajúcim do zadnej časti s dvomi ochrannými oblúkmi a efektným krytom. Pneumatiky s rozmerom 245/30 vpredu a 265/30 vzadu sú obuté do pôsobivých 20 palcových karbón-hliníkových diskov s trojdimenzionálnym turbínovým tvarom.
Interiér je stvárnený v minimalistickom duchu, výskyt tlačidiel je eliminovaný na minimum. Jediným prvkom v kabíne je okrem systému MMI ovládač automatickej prevodovky, ktorý sa vysunie po naštartovaní vozidla. Multi media interface sa ovláda dotykovo-senzitívnymi plôškami v štýle smartphonov. Rýchlosť vozidla je zobrazovaná iba v digitálnej forme.
Karoséria z hliníka (d x š x v = 4,06 x 1,81 x 1,11 m) je tradičným riešením Audi Space Frame (ASF), doplnená je však karbónovými panelmi. I vďaka nej váži štúdia plug-in hybridu 1 450 kg, hmota je rozdelená presne 50:50 a pohon všetkých kolies uprednostňuje zadnú nápravu oproti prednej v pomere 75:25. Riadenie uľahčuje elektromechanický posilňovač prispôsobujúci sa rýchlosti vozidla.
Na pohon bolo zvolené naftové šesťvalcové twin-turbo s uložením do V spolupracujúce s dvomi elektromotormi dobíjanými z 9,1 kwH batérií v prednej časti. Po plnom dobití sú schopné zvládnuť vzdialenosť 50 kilometrov, bez-emisným pohybom však maximálne do rýchlosti 60 km/h. 3,0 TDI dodáva výkon 221 kW (301 k) a krútiaci moment 650 Nm. Dva asynchrónne elektromotory sa postarali o dodatočných 64 kW (87 k) a 352 Nm.
V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou je Audi e-tron Spyder schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h do 4,4 sekundy a dosiahnuť elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Priemerná spotreba je pri správnom využívaní elektrického potenciálu prepočítaná na 2,2 l nafty na 100 km a emisie CO2 by v takomto prípade tvorilo iba 59 gramov CO2 na km. Dojazd s 50 litrovou nádržou by sa mohol predĺžiť až na 1 000 kilometrov.