V roku 2011 má z modelu DS3 vyvinutý pretekársky špeciál Citroën DS3 WRC nahradiť doterajší C4 WRC. Je kompaktnejší, ponúka 300 koní a spĺňa nové technické predpisy FIA.
Citroën DS3 WRC, ktorý bude ako nástupca odchádzajúceho C4 WRC od roku 2011 nasadený na Majstrovstvá sveta v rely, spĺňa už nové technické predpisy stanovené Medzinárodnou automobilovou federáciou (FIA).
Oproti predchádzajúcej C4 je samozrejme kompaktnejší, preberá dynamické línie sériového vozidla, ktoré dopĺňajú vetracie mriežky a aerodynamické výbežky konštruované na zlepšenie držania vozidla na ceste pri vysokých rýchlostiach. Pod kapotou sa nachádza turbomotor s objemom 1,6 litra vybavený priamym vstrekovaním a výkonom 220 kW (300 k), ktorý sa narodil v dielni Citroën Racing. Do pohonu všetkých štyroch kolies je integrovaná šesťstupňová sekvenčná prevodovka a predné i zadné mechanickédiferenciály.
Nové predpisy zamerané na zabezpečenie potrebných finančných zdrojov pre prihlášku na preteky seriálu WRC zakazujú použitie drahých materiálov ako napr. titán či uhlíkové vlákna, zavádzajú štandardy pre niektoré diely ako je turbokompresor a obmedzujú možnosti vývoja počas životnosti vozidla. Napriek týmto „demotivujúcim“ klauzulám rely i naďalej ostáva výskumným laboratóriom myšlienok a praktickou skúšobnou stanicou, ktoré prispievajú k pokroku v automobilovom priemysle.
Na predchádzajúce úspechy má nadviazať už potvrdená posádka Sébastiena Loeba a Daniela Elena ako i dueto Sébastien Ogier a Julien Ingrassia. Sezóna začína 10. februára vo Švédsku.