Peugeot namixoval svoj koncept malého mestského vozidla HR1 s príchuťou SUV i kupé s dohora sa vyklápajúcimi dverami. Na pohon bol zvolený HYbrid4 v kombinácii benzínového a elektrického motora.
Malá mestská bublina do ktorej sa nastupuje ako do superšportového kupé. Elegantné a pomerne civilne vyzerajúce línie koncepčného vozidla HR1 môžu mnohé napovedať o dizajnovej ceste budúcnosti, po ktorej by sa mohli vydať malé modely francúzskej značky. Predné a zadné svetlá, štvoruholníková maska chladiča no i zadné veko by sa v mierne upravenej podobe veľmi ľahko včlenili do „levieho“ štýlu formovania vozidiel. Nad zadným oknom sa zasa nachádzajú už známe double buble oblúky použité v kupé RCZ.
Výklopné dvere ovláda elektromotor a do ostro vyseknutého otvoru sa zmestia štyria pasažieri. Veľmi šikovne a pritom jednoducho sú riešené zadné miesta na sedenie. Tie sa nielenže dajú posúvať v pozdĺžnom smere, ale pre maximalizáciu batožinového priestoru so základným objemom 180 l sa môžu úplne vtlačiť do obrysu predných kresiel (viď foto). Pri trojmiestnej konfigurácii sa miesto pre batožinu zväčší na 457 litrov, pri dvojmiestnom „kupé“ variante sa potom HR1 premení na mini úžitkové vozidlo s kapacitou 734 l.
Predných pasažierov rozdeľuje masívny „lietajúci“ stredový tunel zabudovaný do palubnej dosky s ambientným osvetlením diódami. Prístroje umiestnené na stĺpiku riadenia kombinujú všetky ovládacie prvky komfortu. Cez sploštený volant sa vodič pozerá na údaje zobrazované head-up displejom. Nový je koncept ovládania navigačného systému v ktorom sa dá pohybovať jednoduchým otáčaním prsov na displeji. Spolujazdec dostal PC tablet, ktorý svoje údaje môže zdieľať s vodičovým infotainmentom.
Kompaktná karoséria meria na dĺžku 3 694 mm a so šírkou 1 755 mm stojí vo výške 1 492 mm. Rázvor 2 311 mm naťahujú 19 palcové kolesá umiestnené v rohoch karosérie. Vpredu pracuje zavesenie typu McPherson, vzadu torzná priečka. Riadenie uľahčuje elektrický posilňovač s prispôsobovaním sa rýchlosti. Váha pomerne malého vozítka sa dostala na úsporných 1 130 kg a to i napriek tomu, že HR1 používa na svoj pohon pomerne náročný systém HYbrid4.
Ten pracuje s poháňanou prednou nápravou, ktorú roztáča benzínový trojvalcový agregát THP s objemom 1 197 cm3 a výkonom 81 kW (110 k). Jeho krútiaci moment dosahuje hodnotu 195 Nm. Na opačnej strane sa nachádza synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi a priebežným výkonom 20 kW (27 k). Maximálna sila je celkových 27 kW (37 k) a 100, resp. 200 Nm. V tomto prípade je poháňaná zadná náprava, takže v konečnom zúčtovaní je HR1 obratnou štvorkolkou so súhrnným výkonom 108 kW (147 k). Súboj pohonov „manažuje“ elektronicky riadená šesťstupňová prevodovka a pádla na volante. Spolu s priemernou spotrebou 3,5 l/100 km a kombinovaným cyklom produkcie emisií CO2 na úrovni 80 g/km by sa v prípade reálneho pôsobenia v premávke HR1 stal jedným z najúspornejších a najekologickejších vozidiel s pohonom 4×4.