Škoda zverejnila štúdiu svojho prvého moderného elektromobilu vôbec: Octavia Green E Line s lítium–iónovými batériami, výkonom 85 kW a dojazdom 140 km.
Škoda chce už v roku 2011 spustiť testovaciu flotilu svojho prvého elektromobilu vôbec, postaveného na základe Octavie Combi, ktorej modulárna konštrukcia predstavuje ideálne riešenie pre zástavbu komponentov elektrického pohonu. Štúdia sa predstavila dnes, bielo lakovaná s chrómovými doplnkami, panoramatickým strešným oknom s fotovoltaickými článkami a interiérom s ukazovateľom na palubnej doske. Ten dokáže zobraziť aktuálny výkon, spotrebu, dojazd a stav nabitia batérií. Displej navigačného systému svetielkuje v rytme prúdenia energie od spotreby po dobíjací mód.
Maximálny výkon sústavy je 85 kW (115 k), reálny v prevádzke potom 60 kW (81 k). Najvyšší krútiaci moment dosahuje 270 Nm a k dispozícii je samozrejme od prvého zošliapnutia pedála „plynu“. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za 12 sekúnd, maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h.
Elektrickú energiu čerpá z líthium-iónových batérií ktoré svojou kapacitou postačujú na 140 km jazdy. Akumulátor sa skladá zo 180 článkov s priemerom 150 mm a dĺžkou 650 mm. Kapacita činí 26,5 kWh, hmotnosť sa dosala na slušných 315 kg. Blok je umiestnený pod strednou a zadnou časťou podlahy, čiastočne zasahuje aj do batožinového priestoru. Priestor pre posádku sa mierne zmenšil, značka ale tvrdí, že nie je dôvod na obavy. Naopak, päťmiestne usporiadanie a veľkosť objemu pre „bagáž“ ostali nezmenené.
Testovacie vozidlá majú Škode priniesť nové poznatky a doplniť skúsenosti s úplne novou, no pritom už ale dávno objavenou a fungujúcou koncepciou vozidiel.