Jeep prináša rad noviniek naprieč celým svojím portfóliom. Najväčším ťahákom je ďalšia generácia Grand Cherokee, no zahanbiť sa nedajú ani inovácie pre Cherokee, Wrangler, Compass, Patriot no ani ponuka rozšírená o nové naftové motory.
**Jeep Grand Cherokee**
Prvé SUV Grand Cherokee sa predstavilo už pred takmer dvadsiatimi rokmi a dodnes sa z neho vyrobilo viac ako 4 milióny kusov. Na autosalóne v Paríži sa prvýkrát pre Západnú Európu predstavila jeho najnovšia inkarnácia zabalená do hranatého kabáta s rozmernou chrómovanou maskou a úzkymi svetlometmi. Zadná časť sa ponáša na rôznu kombináciu modelov od Dodge až po Kiu, no výsledok pôsobí celistvým a harmonickým dojmom.
Technika pochádza z Mercedesu ML. A čo je zaujímavejšie, Grand Cherokee prišiel o rebrinový rám a tradičný off-road feeling. Nahradila ho samonosná karoséria, nezávislé zavesenie kolies vpredu i vzadu a vzduchové odpruženie Quadra-Lift. Systém trakčnej kontroly Selec-Terrain vodičovi dovolí prispôsobiť pohonnú sústavu jazdným podmienkam na ceste alebo v teréne. Pohon všetkých kolies spolupracuje s dvojrýchlostnou rozdeľovacou prevodovkou s variabilným prideľovaním krútiaceho momentu.
**Jeep Wrangler a Wrangler Unlimited**
Legendárne off-roadové schopnosti sa zabalili do novšej karosérie s kvalitnejším interiérom a strechou vo farbe karosérie. Najväčšou zmenou je ale nový naftový 2,8 litrový turbodiesel DOHC so systémom štart-stop. Výkon stúpol na 147 kW (200 k) pri 3 600 ot./min., čo predstavuje 13-percentný nárast v porovnaní s predchádzajúcim agregátom. Systém vstrekovania common rail dosahuje tlak 1 800 barov, pribudla elektrická kontrola vírenia vzduchu v spaľovacom priestore či snímače teploty oleja a výfukových plynov.
„Nafťák“ zvláda krútiaci moment 410 Nm v rozmedzí 2 000 – 3 200 ot./min. v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a 460 Nm pri 1 600 – 2 600 ot./min. s päťrýchlostnou automatickou skriňou W5A580. Tá hrá v modeli Wrangler rolu nováčika, prináša hladšie radenie a optimálnu spotrebu nižšiu až o 13 percent. Jej súčasťou je adaptívne elektronické radenie resp. manuálna voľba prevodových stupňov (ERS) a spojka meniča krútiaceho momentu s elektronickou moduláciou. V Severnej Amerike sa motor „pochopiteľne“ ponúkať nebude.
**Jeep Cherokee**
Jeep Cherokee bude odteraz profitovať z toho istého naftového agregátu s rovnakými parametrami ako Wrangler. Špecialitu zastupuje edícia Cherokee Jet s luxusnou úpravou exteriéru a interiéru.
Špecifické je svetlé obloženie spodnej časti palubnej dosky, ozdobné lišty na bočnej strane karosérie, držiak EČV, chrómové kryty spätných zrkadiel, dymové svetlomety a hĺbkovo tónované sklá. Kolesá sú obuté do 18 palcových diskov z lešteného a lakovaného hliníka.
V interiéri vodič natrafí na kožený volant, elektricky ovládané predné okná či audio sústavu Infinity s deviatimi reproduktormi a subwooferom. Špecialitou modelov Jet Sport je doplnkový balík s koženými sedadlami so zvýrazneným prešívaním a elektricky nastaviteľnými, vyhrievanými prednými sedadlami.
**Nový 2,2-litrový dieselový motor pre Jeep Compass a Jeep Patriot**
Jeep Compass a Jeep Patriot sa teraz ponúkajú s novým 2,2 litrovým turbodieselovým motorom nahrádzajúcim starší 2,0 litrový „nafťák“. Dodáva sa v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, dosahuje výkon 120 kW (163 k) pri 3 600 – 4 200 ot./min. a krútiaci moment 320 Nm pri 1 400 – 3 600 ot./min. S novým srdcom majú Compass a Patriot lepšie zrýchlenie o 12 percent. Vozidlá sú schopné ťahať príves s hmotnosťou až 2 000 kilogramov. Kombinovaná spotreba pohonných hmôt dosahuje 6,6 l/100 km, emisie CO2 172 g/km a dojazd by mal predstavovať vzdialenosť 786 kilometrov. Z technických detailov zaujme rezonátor znižujúci hladinu hluku plynov opúšťajúcich turbodúchadlo, vstrekovanie common rail s tlakom 2000 barov, turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek alebo vypínateľné chladenie piestov a EGR plynov.