Na salóne Mondial de l´Automobile 2010 v Paríži sa vo svetovej premiére predstaví Mini Scooter E Concept, mestský skúter s alternatívnou pohonnou technológiou.
Mini Scooter E Concept poháňa v zadnom kolese integrovaný elektromotor čerpajúci energiu s lítium-iónových batérií. Tie je možné nabíjať z bežnej elektrickej siete, priamo v skútri integrovaným 5 metrov dlhým samonavíjacím káblom so zástrčkou, uloženou pod krytom, pripomínajúcou chrómované dvierka tankovacieho hrdla modelov Mini.
Hravá novinka sa zvedavému publiku ukáže v dvoch rozličných dizajnových variantoch. Pri pohľade spredu ožiari veľká svetelná jednotka v chrómovanom ráme, ktorej typický okrúhly tvar je mierne modifikovaný v štýle Mini Countryman. Vzadu si našli priestor zvislo orientované svetlá v rovnako chrómovaných celkoch. Svojím uvoľneným a úsmevným postojom s 11 palcovými kolesami, vysokolesklým lemovaním, pestrofarebnou kamuflážou a veľkým znakom Mini odkazuje na novodobú éru anglickej značky pod vedením nemeckých pánov.
Odkaz Mini sa dostal aj na riadidlá, ktorých stredu dominuje kruhový prístroj s integrovaným multimédiom Apple iPhone. Indikátor aktuálnej rýchlosti je v ňom stvárnený ako teplomer a stúpajúcu rýchlosť signalizuje rastúcou hladinou „tekutiny“ v rúrke. V dolnej časti sa zobrazuje miera nabitia batérie, resp. aktuálny dojazd elektrického skútra. Všetky ovládacie prvky sú vypracované v podobnom štýle ako tlačidlá na multifunkčnom volante Mini.
iPhone funguje zároveň ako kľúč, displej a centrálny ovládací prvok. Skúter sa štartuje tak, že vodič vloží iPhone do adaptéra a zapne ho. Vďaka tomu sa funkčnosť skútra rozširuje o prvky navigácie, informácií a zábavy. Pomocou bezdrôtového Bluetooth rozhrania sa Apple vie spojiť s prilbou jazdca a v nej uloženými slúchadlami s mikrofónom. Aktivuje sa tak telefón či hudobný prehrávač.
Pomerne netradičnou inováciou je „skúter interpretácia“ centrálnej koľajnice z Mini Countryman. V tomto prípade je vedená vertikálne zdola nahor. Špeciálne pre túto štúdiu sú pripravené originálne aplikácie, ktoré sa na ňu dajú jednoducho pripnúť a posúvať. „Pricvaknúť“ sa dá držiak na prilbu, dáždniky, slnečné okuliare či termofľaša, alebo aj špeciality typu hudobného prehrávača, kalendára, stopiek či šálky na čaj.
Rozdiel charakterov spočíva najmä v počte miest na sedenie. Dvojmiestna verzia sa orientuje na elektromobil Mini E. Kabát v matnej antracitovej farbe kontrastuje s výrazne žltým povrchom sedadiel a spätných zrkadiel.
Vzhľad jednomiestnej verzie je inšpirovaný britskou tradíciou. Tmavozelená British Racing Green je umocnená briliantovým efektom. Sedadlá sú potiahnuté tmavohnedou kožou, s výraznou patinou staroby.
Mini Scooter E Concept predstavuje zaujímavú aplikáciu ekologického pohonu, imidžu kultovej značky a dvojstopového mestského skútra. Ak by sa koncept dostal do sériovej výroby, nepochybne by dokázal priliať pozitívny environmentalistický imidž celého BMW Group.