Renault sa na autosalóne v Hanoveri predstavil s prvým elektrickým úžitkovým vozidlom Kangoo Express Z.E. S nezmenenými úžitkovými vlastnosťami, lítium-iónovými batériami a dojazdom 160 km si ho cení na 20 tisíc eur.
Na poli úžitkových vozidiel Západnej Európy patrí francúzsky Renault už 12 rokov medzi lídrov. Minulý rok si zvýšil trhový podiel zo 14,4 % na 15,7 percent, pričom objem predaja vzrástol o 20 %. Nemalý podiel na lepších číslach mal na začiatku tohto roka uvedený Renault Master, Trafic a Kangoo Express Maxi s objemom prepravnej kapacity od 2 do 22 m3.
Renault Kangoo Express Z.E., najnovšia posila v segmente „pracantov“ je zároveň prvým elektromobilom v kategórii úžitkových vozidiel. Napriek inštalácii 22 kWh lítium-iónových batérií do stredu vozidla pod podlahu poskytuje pri celkovej dĺžke 4,21 m rovnaký objem ložného priestoru (dĺžka 2,5 m) 3 až 3,5 m3 a nosnosť 650 kg ako verzie so spaľovacím motorom. Už tradičnými spoločníkmi môže byť euro paleta, ktorú privítajú asymetricky vyklápané dvere a bočná posuvná stena.
Zákazníci budú mať prístup k rovnakej výbave profesionálneho príslušenstva, na ktorú si zvykli u bežného Kangoo Express: kompletná deliaca priečka resp. otočná so sklápacím sedadlom spolujazdca, manuálna i automatická klimatizácia a audio systém s pripojením Bluetooth.
Štandardný proces „tankovania“ cez 220V 16A domácu sieť trvá od šesť do osem hodín a v kombinovanom cykle poskytuje plný objem akumulátorov energiu na 160 km jazdy. Dostupné bude predhriatie a predchladenie počas nabíjania. Štandardom sa stal manažment vozidla, v Renaulte povedome označený ako MMI (Man Machine Interface – rozhranie človek-stroj). Zahŕňa ukazovateľ nabitia batérií, okamžitú a priemernú spotrebu „elektrónov“, dojazd v počte kWh a ekonometer. Ten používa na indikáciu reálneho čerpania energie svetelnú signalizáciu: svetlo modrú pre „normálne“ používanie, tmavomodrú pre optimálnu prevádzku (obnova energie) a červenú pre nadbytočnú konzumáciu.
Renault sľubuje vyvážený podvozok a dynamické vlastnosti náklonov karosérie či odozvy riadenia celkom identické s bežným modelom Kangoo Express. Elektrický motor má výkon 44 kW (60 k) a maximálne otáčky 10 500 ot/min, pričom zmena prevodových stupňov nie je potrebná. Energetická účinnosť dosahuje až 90%, zatiaľ čo spaľovacie agregáty charakterizuje iba 25% úroveň. Akcelerácia je hutná už od nízkych rýchlostí a maximálny krútiaci moment 226 Nm je k dispozícii od prvého okamihu stlačenia akcelerátora. Batérie sa dobíjajú pri spomaľovaní a kinetická energia vozidla je zachytená motorom, ktorý ju premení na elektrický prúd.
Renault Kangoo Express Z.E., líšiaci sa len prednou klapkou zástrčky nabíjania a zadným chrómovým znakom bude lakovaný v deviatich metalických i tradičných farbách. Firemní zákazníci budú mať možnosť objednať si svoje vozidlo aj v korporátnych farbách svojej spoločnosti.
Výroba bude prebiehať vo francúzskom závode MCA v Maubeugu, na rovnakej výrobnej linke ako verzia so spaľovacími motormi. Cena bola stanovená na 20 000 € bez DPH, no vzhľadom na niektoré európske štátne dotácie pre vozidlá s nulovými emisiami môže klesnúť ako v prípade Francúzka až o 5 000 eur.