Najväčší model španielskej automobilky Seat dostal viac miesta na zadných sedadlách, automatickú prevodovku, LED technológiu a niekoľko ďalších zlepšení.
Model ktorý sa zrodil po plastickej operácii predchádzajúcej generácie Audi A4 poskytol Seatu možnosť menej nákladnej alternatívy pôsobenia vo vyšších segmentoch. Technológie použité na vozidle, ktorého životný cyklus v podstate skončil sú už „zaplatené“, technológia výroby zladená. No predovšetkým sa odbúral dlhoročný a finančne náročný proces vývoja a prekalibrovania výrobnej linky.
Seat Exeo spolu s kombi verziou ST však recyklovali i niektoré negatívne stránky starej Audi A4. Jednou z nich bolo i pomerne málo miesta na zadných sedadlách. A práve tento nedostatok sa podaril technológom v Španielsku vylepšiť bez toho, aby museli zasahovať do štruktúry karosérie. Dĺžka (4 661 mm) ani rázvor (2 642 mm) sa nezmenili, dodatočných 44 mm voľnejšieho priestoru na „dýchanie“ sa dosiahlo pomerne jednoduchou úpravou predných sedadiel i zadnej lavice. Batožinový priestor ani komfort sedenia však neutrpeli žiadnu ujmu. Pribudla tiež zásuvka na 230 Voltov situovaná do oblasti stredovej konzoly.
Pri pohľade na karosériu by mali ponovom upútať najmä zadné svetlá s technológiou LED diód tvarovaných do výraznej linky. Predná optika potom zahŕňa bi-xenónové svetlomety.
Motor 2.0 TDI CR DPF s výkonom 105 kW (143 k) a krútiacim momentom 320 Nm (v rozmedzí 1 750 – 2 500 ot./min.) môže byť v upgradovanej verzii Exea vybavený automatickou sedemstupňovou prevodovkou multitronic. Ponúka režim šport, ktorý podrží motor vo vyšších otáčkach, radiť sa dá však i pádlami pod volantom. Spotreba paliva sa tak ustálila na 5,8 l na 100 km.