VIII. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA

Seriál AZ pneu AutoSlalom jazdí tento rok 4. kompletnú sezónu. Po 40. pretekoch má za sebou už niekoľko zaujímavých záznamov. Počas ostatného VIII. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA padlo niekoľko zaujímavých nových rekordov. Všetky dokumentujú obľúbenosť mladého a úplne samostatného motoršportového seriálu.
Vydané  Text: 
Uprostred septembra je v slovenskom kalendári vždy cirkevný, medzičasom aj štátny sviatok. V kombinácii s najrýchlejšou, najdlhšou a najadrenalínovejšou traťou vzniká pre jazdcov skutočne neodolateľný mix. Tradičná a povinná online predregistrácia vyzerala adekvátne. Počas 7 dní pred pretekmi sa na toto podujatie prihlásilo dovedna rekordných 143 jazdcov. Samotných pretekov sa zúčastnilo až 128 pretekárov, čo je o 18 viac než bol predošlý najvyšší počet. Medzi nimi bolo minimálne 30 úplných nováčikov, ktorí AS ešte nejazdili. Mať na jednodňovom podujatí, ktoré sa jazdí min. na 4 štarty celkovo vyše 500 štartov už naozaj nie je brnkačka, ani samozrejmosť. Organizátori sa tentokrát naozaj riadne zapotili. Situáciu na letisku navyše riadne skomplikovalo na poslednú chvíľu ohlásené pristátie veľkého Boeingu 737 s funkcionármi a VIP fanúšikmi futbalového klubu Chelsea z Veľkej Británie, ktorý v ten večer hral zápas Ligy Majstrov v Žiline. Rôzne bezpečnostné opatrenia a procedúry zmrazili preteky na asi hodinu. Nabúraný pôvodný harmonogram teda nebolo reálne stihnúť, čo v istých momentoch nabádalo organizátorov v snahe ukončiť preteky ešte za svetla k zrušeniu tretej ostrej jazdy. Nakoniec však zvíťazilo odhodlanie dať jazdcom všetko čo majú sľúbené a zaplatené. S vyhrotením štartovacej procedúry so skrátením intervalov medzi autami zo 40 s na menej než 30 s sa podarilo 515 štartov ukončiť tesne pred 18h. Bola to však riadna nakladačka nie len pre „traťovákov“, časomerača, ale aj štartérov. Čiastočne trpeli aj samotní jazdci, pretože v snahe stihnúť preteky organizátori upustili od prísnej kontroly štartovania podľa objemových kategórií, tak ako tomu býva na všetkých ostatných pretekoch. Celú zaťažkávaciu skúšku zniesol AS tím veľmi slušne a so cťou splnil všetko, čo bolo v danej situácii splniteľné a reálne. Samotné preteky boli tiež plné prekvapení. Všetky z nich ani nie je možné pokryť, vypichneme tie najdôležitejšie. Konkurencia v seriáli AZ pneu AutoSlalom je už naozaj veľká a nekompromisná. Celková rekordná účasť znamenala aj rekordné zastúpenie jazdcov v jednotlivých kategóriách. V S1 do 1 400 ccm súťažilo 36 jazdcov, v S2 do 1 600 ccm 29 jazdcov, v S3 do 2 000 ccm 27 a v S4 nad 2 000 ccm 34 pilotov. V kategórii D – Dámy sa hecovalo 11 dievčat a v novej kategórií J – Juniori, ktorú pre najbližšie podujatia zastrešuje eGaleria.sk bolo 10 jazdcov. Značkový pohár Škoda Cup mal v Piešťanoch rovnaké zastúpenie. Kategórií S1 po väčšinu pretekov dominuje Žilinčan Mišo Sliviak na Opeli Corsa B 1.4 16V, ktorý jazdí aj MSR. V Piešťanoch to nebolo inak. Prekvapivo tesne za ním skončil Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye. Títo dvaja odsunuli na III. miesto Rasťa Šimona na porobenom Fiate 127, pretože ten sa nesprávne rozhodol experimentovať s gumami počas pretekov. Prekvapením v kategórii S1 boli zaratúvane výsledky juniorov. Prví traja nie len, že skončili krásne za sebou, ale dotiahli to do prvej desiatky najlepších „jednaštvorkárov“. To skvelo svedčí o ich kvalitách a vysokej konkurencii. Trieda S2 zažila ďalší tohtoročný šok o ktorý sa postaral Lukáš Vician na Citroene Saxo VTS. Ten ako dablér na aute Mikiho Čambala porazil všetkých v triede a pri vyhlasovaní stál na najvyššom stupienku. Tým na II. miesto odsunul dlhoročného víťaza a na oko neporaziteľného Mikiho Čambala o ktorom by sa dalo povedať, že si týmto vychoval na prsiach hada. III. miesto si tiež veľmi nečakane uchmatol Martin Pikus na Honda Civic Vti. Za zmienku stojí aj výkon Dušana Chrenka na Suzuki Ignis Sport, ktorý dokázal medzi majiteľmi áut Suzuki zajazdiť najlepšie a v S2 skončil na V. mieste pred odvekým rivalom Martinom Šragom na Swifte Sport. Triedu S3 ovládol na oko neporaziteľný Tonda Červenka na Peugeote 205 Gti. Vedľa neho sprava sa s väčším časovým odstupom na stupne víťazov postavil Vlado Friedl na požičanom Nissane 100NX Gti od Mira Tichého, ktorý sa vďaka svojej štedrosti o druhé miesto pripravil a skočil tretí. Ukazuje sa, že jazdcom na špici požičiavanie áut kamarátom vôbec neprospieva… Najvyššiu S4 dobil tradične kvalitný bojovník Aleš Hreha na Honde S2000 bezkonkurenčným spôsobom. S odstupom až 7 s sa na II. miesto postavil tiež veľmi kvalitný jazdec Vilo Zmeták na novom Lotuse Exige na ktorý si ešte len zvyká a nemal ho ani na slikoch. Zasvätení pritom tvrdia, že trať v Piešťanoch na letisku je možné vďaka slikom zdolať o viac než 5 s rýchlejšie! III. miesto v S4 si vybojoval Tomáš Polerecký, zástupca hlavného partnera podujatia spoločnosti TRANSLATA s odstupom len 22 stotín sekundy. O to neuveriteľnejšie znie jeho príbeh z pretekov. Tomášove Lancer EVO IX nefungovalo stopercentne a tak mu pre reset chyby v aktívnych diferenciáloch počas každej jazdy musel 2x vypnúť motor počas jazdy! Len čert vie, ako by to dopadlo, nebyť hnevajúcej techniky… V kategórii J – juniori, ktorú zastrešuje online obchodný dom eGaleria.sk sa, ako sme spomínali, najlepšie uplatnili jazdci z objemovej kategórie S1. Na I. miesto sa vďaka Honde Civic postavil práve 21 ročný Jakub Jánsky prenasledovaný bratmi Demeterovcami na Suzuki Swift GTO. Štefan skončil druhý a brat Matej tretí. Prvé tri miesta v slušne obsadenej dámskej kategórii si rozdelili tretia Monika Weisová na Mazde 2, Janka Šuchová na Suzuki Swift GTi, ktorá skončila druhá a v samostatnej lige jazdiaca Lucka Červenková z Moravy s odstupom až 16 s skončila medzi dámami bezkonkurenčne prvá. Lucka už vždy naháňa skôr výsledok medzi chlapmi v S2, kde teraz skončila na skvelom VIII. mieste, no podarilo sa jej už aj tu viackrát postaviť na stupienky víťazov a raz dokonca celkovo vyhrať. Škoda Cup beží na plné obrátky. Tretí tohtoročný podnik privítal na stupňoch víťazov nové tváre. Na III. mieste skončil len 20. ročný Michal Kantor jazdiaci na absolútne neslalomovej Škoda Octavia II Scout, za jemu i schopnostiam Octavie kombi skutočne patrí obdiv. Druhé miesto si odniesol odhodlaný a bojovný jazdec Tomáš Ryšánek na komplexne porobenej Škoda Felicia 1,3 MPi. Pred ním v súčte časov dojazdil medzi „škodovkármi“ lepšie už len Miro Harušťák na modifikovanej Škode Felicia 1,6i. Jeho veľmi slušné jazdenie ho dokonca dostalo na VII. miesto v kategórii S2, čo je naozaj super výsledok. **VIII.****AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA 2010** **15.09.2010 – Letisko Piešťany** **Kategória S1 – 1 400 ccm** I. miesto – št. č. 014 – Michal SLIVIAK – Opel Corsa 1,4 16V – 2:45.770 II. miesto – št. č. 905 – Zoltán LOVÁSZ – Peugeot 106 1.3 Rallye – 2:45.980 III. miesto – št. č. 731 – Rastislav ŠIMON – FIAT 127 – 2:46.760 **Kategória S2 – 1 600 ccm** I. miesto – št. č. 002 – Lukáš VICIAN – Citroen Saxo VTS – 2:36.150 II. miesto št. č. 007 – Miki ČAMBAL – Citroen Saxo VTS – 2:36.330 III. miesto št. č. 095 – Martin PIKUS – Honda Civic VTi – 2:37.680 **Kategória S3 – 2 000 ccm** I. miesto – št.č. 777 – Tonda ČERVENKA – Peugeot 205 GTI – 2:30.460 II. miesto – št. č. 119 – Vladimír FRIEDL – Nissan 100NX GTI – 2:33.030 III. miesto št. č. 011 – Miroslav TICHÝ – Nissan 100NX GTI – 2:35.840 **Kategória S4 + 2 000 ccm** I. miesto št. č. 906 – Aleš HREHA – Honda S2000 AP2 – 2:32.690 II. miesto št. č. 727 – Viliam ZMETAK – Lotus Exige – 2:39.510 III. miesto št. č. 098 – Tomáš POLERECKÝ – Mitsubishi Evo IX – 2:39.730 **Kategória D – dámy** I. miesto št. č. 021 – Lucka ČERVENKOVÁ – Citroen Saxo VTS – 2:47.022 II. miesto št. č. 044 – Jana ŠUCHOVÁ – Suzuki Swift GTi – 3:03.318 III. miesto št. č. 300 – Monika WEISOVÁ – Mazda 2 – 3:09.893 **Kategória eGaleria.sk Juniori** I. miesto št. č. 023 – Jakub JÁNSKY – Honda Civic – 2:53.526 II. miesto št. č. 907 – Štefan DEMETER – Suzuki Swift GTO – 2:55.308 III. miesto št. č. 221 – Matej DEMETER – Suzuki Swift GTO – 2:55.809 **Škoda Cup 2010** I. miesto št.č. 018 – Miroslav HARUŠTÁK – Škoda Felicia 1,6i – 2:46.667 II. miesto št.č. 003 – Tomáš RYŠÁNEK – Škoda Felicia 1,3 MPi – 2:56.314 III. miesto št. č. 219 – Michal KANTOR – Škoda Octavia II Scout – 2:59.930