Citroën Lacoste: Nové FOTO

Štúdia od Citroënu vyznáva hodnoty, ktorým bola značka verná v predošlých desaťročiach. Jednoduchosť, ľahkosť a nápadité tvary dozdobilo partnerstvo so známou odevnou značkou. Spustenie sériovej výroby závisí len od intenzity potenciálnych zákazníkov.
Vydané  Text: 
Poslaním Citroënu Lacoste má byť služba aktívnemu využívaniu voľného času. Zameriava sa na čo najjednoduchší, puristický prístup k automobilovej konštrukcii, čomu sekunduje i dizajn. Podobnú filozofiu vyznával aj známy Citroën Mehari z filmovej ságy Žandár zo Saint Tropez. Svojim spôsobom by mohol byť Lacoste jeho myšlienkovým pokračovateľom. Pomerne netradičné línie dvojfarebnej karosérie s bielou perleťou pracujú s obrovskými plochami čiernych plastov a bezdverovou koncepciou, ktorá okrem prostredného spevňovacieho oblúka prakticky nemá strechu. Čelné sklo, ktoré sa dá v prípade chuti úplne stiahnuť dole je posunuté čo najviac dopredu nad kolesá. Masívne pôsobiaca karoséria sa rozprestiera na kompaktnej ploche s rázvorom 2,30 metra, dĺžkou 3,45 metra, šírkou 1,80 m a výškou iba 1,52 m. Predné a zadné štrbinové svetlomety sú zvrchu dosvetlené žltým pásom, opierky hláv predných pasažierov sú invenčne inštalované do ochranného rámu, z ktorého sa behom okamihu môže rozvinúť poťah. Na viacerých častiach karosérie, predovšetkým na kapote a krytoch, sa nachádzajú rôzne grafické prvky. Štvorcové elementy pripomínajú výplet tenisovej rakety a motív, ktorý sa tiahne spodnou časťou karosérie evokuje stopu, ktorú zanecháva športovec na antukovom povrchu. Disky kolies ako povrch golfovej loptičky sú umiestnené v rohoch karosérie a pneumatiky boli vyvinuté na čo najväčšie eliminovanie stopy pri potulkách prírodou. Vnútri sa okrem jednoduchej (ale do batožinového priestoru sklopnej) lavice, mierne z tradičnej osi vychýleného dvojramenného volantu a horizontálnej lišty displeja s informáciami v podobe piktogramov nenachádza takmer nič. I preto sa konštruktérom podarilo zabudovať do palubnej dosky a sedadiel skryté odkladacie priestory, uzatvárajúce sa posuvnými dvierkami. Ich hlavnú plochu pokrýva biela dierovaná bavlna, ktorá výrazne pripomína materiál polokošieľ, typických pre odevnú značku Lacoste. Do farebnej kombinácie sa dostala aj výrazná žltá: najprv na kľučkách, vyrobených z gumy príjemnej na dotyk, ktorá vyzerá ako tenisová loptička, ako aj na viacerých elementoch v interiéri. Citroën sa nechal počuť, že v prípade pozitívnych ohlasov a záujmu zákazníkov o túto koncepciu je schopný nasadiť „odviazaný“ model i do sériovej výroby.