Rad GranTurismo, ktorý si našiel mnohých zákazníkov aj z radov majetných Slovákov rozširuje svoju modelovú paletu o pretekársku verziu určenú do bežnej premávky: GranTurismo MC Stradale. Dopĺňa tak už úradujúce štyri mutácie elegantných tvarov: základný model GranTurismo, verziu S, S Automatic ako i kabriolet GranCabrio.
Vznikol po vzore pretekárskych špeciálov kategórie GT4 a modelu MC Trofeo, jedna z najkrajších karosérií na trhu tak dostala ozaj potentný základ pre zdroj radostnej dynamiky. Exteriér sa zmenil len na zopár miestach, premena však udiera do očí o to intenzívnejšie. Predná časť s masívnou papuľou dostala nový spojler a oddelené vstupy vzduchu, oboje v matnom odtieni. Za prednými kolesami sa objavili módne „hokejky“ výrezov blatníkov, v tomto prípade pokračujúcich po nových prahoch až k zadným pneumatikám. „Zadok“ dostal agresívny výfukový trakt v štýle Ferrari F430 Scuderia s dvojicou koncoviek „vypálených“ do objemného pletiva. Ich kraje zdobia žraločie žiabre výduchov a výraznejší spojler na hrane veka kufra. Disky kolies sa prehupli na ostrejšiu vlnu, päť zdvojených lúčov v matnom finiši dodalo spolu s červenými strmeňmi riadnu dávku dramatickosti.
Nové GranTurismo MC Stradale sa má popasovať s novými výzvami. Na jednej strane má udržať luxusné jazdné vlastnosti verzie S, na druhej zasa poskytnúť nefalšovaný pocit pretekárskeho náradia.
Zvýšil sa aerodynamický prítlak, no posilnil sa najmä výkon atmosférického 4,7 litrového V8 (verzia S) s uhrančivým zvukom zo 440 k (323 kW) na 458 koní (336 kW). V porovnaní so základným GranTurismom, ktorý používa 4,2 litrový osemvalec so 406 k (298 kW) a v kombinácii s odľahčenou konštrukciou sa prírastok sily prejaví ešte o to intenzívnejšie. Maximálna rýchlosť má poľahky prelomiť bariéru 300 km/h, súčasným dvojdverovým „trojzubcom“ sa rýchlomer zastavil pri 285, resp. 295 km/h.
Novinka bude prestavená na autosalóne v Paríži, pričom začiatok predaja je naplánovaný na prvý štvrťrok 2011.