Lotus Elite je v mnohých ohľadoch podobný štvordverovému Eterne. Má rovnaký počet miest na sedenie, ten istý motor, podobný dizajn, no napriek tomu bude predstavovať samostatnú a špecifickú kapitolu v ponuke Lotus budúcnosti.
Elite sa má stať 2+2 miestnym superšportovým kupé-kabrioletom. Modul strechy sa skladá z dvoch hlavných častí. Predný presklený diel sa vysunie dohora a spolu s časťou zahŕňajúcou zadné okno putuje pod dozadu sa vyklápajúci kryt slúžiaci ako veko batožinového priestoru. Motor je inštalovaný v prednej časti, takže obmedzení v cestovateľskom komforte pri dlhých cestách do letných, či zimných sídiel by malo byť minimum.
Karoséria je vytvarovaná v štýle väčšieho Eterne, len predné nasávacie otvory zintenzívnili svoje dramatické vystupovanie matnými plastmi a čistejšími plochami. Na rovnako dlhej prednej kapote boli upravené predné svetlomety lemované šedým rámom, pribudli výseky pred čelným sklom. Celá línia má pripomínať žraloka, či bežiacu mačku. Rozprestiera sa na dĺžke 4,6 metra, šírke 1,9 m a najvyššia časť strechy sa nachádza 1,32 metra nad zemou.
Trochu umiernenejší postoj vzadu pracuje s bumerangovými svetlami, spojlerom zasadeným do zadného veka a spodnou časťou nárazníka, ktorú dotvára trojitý difúzor a nápadité koncovky výfukov v trojuholníkovom výreze.
Agregát z poľovných revírov Ferrari a Lamborghini je identický s Eterne. Čo najbližšie ku kabíne posunutý benzínový 5,0 litrový V8 dokáže na zadné kolesá poslať až 620 konských síl (454 kW) a 720 Nm. Nie celkom asketická hmotnosť 1 650 kg by nemala prekážať v prelomení hranice 100 km/h za 3,7 sekundy a prekročení maximálnej rýchlosti 315 km/h. Letiace otáčky zastaví až obmedzovač nastavený na hodnotu 8 500 ot./min.
Zaujímavou možnosťou bude i voľba hybridného ústrojenstva zahŕňajúceho systém rekuperácie brzdnej energie a integráciu elektromotorov. V takomto zložení by mal Elite emitovať 215 g CO2 na 1 km.
Vstup na trhy je naplánovaný na jar roka 2014 a predpokladaná cena sa pohybuje na úrovni 115 000 libier (132 855 eur).
Text: Lukáš Vlasák
Foto: archív