Nový Citroën C4: aktualizované informácie, foto a VIDEO!

Nástupca obľúbeného Citroënu C4 sa predstaví na autosalóne v Paríži, no podrobné informácie prinášame už dnes.
Vydané  Text: 
Nový Citroën C4 dostal dizajnový jazyk kombinujúci hrany a oblé prvky načrtnuté modelom C3 a DS3. Dĺžka 4,33 m sa oproti predošlej C4 natiahla o 5 cm, šírka dosiahla 1,79 m (+ 2 cm) a výška doznala 1,49 metra (+ 3 cm). Batožinový priestor s objemom 408 litrov patrí medzi najväčšie v triede. Predná náprava je „poskladaná“ ako pseudo McPherson, nová zadná dostala deformovateľnú priečku a posilňovač riadenia je ponovom elektrohydraulický. Podporu istého držania „tela“ zaisťuje napríklad elektronické rozdeľovanie brzdnej sily, asistent pri núdzovom brzdení či kontrola trakcie spojená s ESP. Okrem štruktúry pohlcujúcej energiu má C4 na palube sériovo 6 airbagov. Medzi strážnych anjelov pribudol i systém ultrazvukového snímania mŕtveho uhla. Využíva na to diódu umiestnenú v rohu spätného zrkadla, no v hre sú aj snímače v prednom a zadnom nárazníku. Funguje v rýchlostiach od 12 do 140 km/h a kontrolovať dokáže priestor 5 m za vozidlom a 3,5 m po jeho bokoch. Novinkou je aj eTouch. Ide o zariadenie, ktoré buď automaticky alebo na pokyn vodiča zrealizuje núdzové volanie a na základe zabudovanej SIM karty (v závislosti od krajiny bezplatne) aktivizuje a navedie záchranné zložky na presné miesto určenia. V interiéri s nádychom moderného luxusu si môže vodič vybrať z niekoľkých druhov polyfonických zvukov (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), ktorými sa prejavujú smerovky a výstražné signály, ako si aj určiť farbu podsvietenia prístrojovej dosky (od modrej po bielu). Veľké panoramatické strešné okno dostalo plochu skla vo výmere 1,3 m2. Netradičným riešením je i veľká konzola medzi prednými sedadlami rozdelená na 4 zóny s odlišnými úložnými priestormi. Do klimatizovanej priehradky v prednej časti, ktorú kryje zasúvacia roletka, sa zmestia štyri fľaše s objemom 0,5 litra. Zákazník si môže zvoliť sedadlá s elektrickým nastavovaním bedrovej opierky a masážnou funkciou zabudovanou do predných operadiel. Prvkom z luxusnej triedy je systém WiFi umožňujúci plnohodnotný prístup na internet na základe SIM karty s aktivovanými dátovými službami v sieti 3G/3G+. Systém sa dá v zahraničí deaktivovať, aby sa tak predišlo vysokým faktúram za dátové služby. C4 využíva štyri naftové agregáty HDi (90 FAP, 110 FAP, e-HDi 110 FAP a 150 FAP) no i 3 benzínové motory VTi (95, 120 a THP 155). THP 155 ako aj e-HDi 110 FAP sa spájajú so 6-stupňovým robotizovaným ústrojenstvom. Ostatné sú spriahnuté so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (okrem VTi 120 kde dominuje manuálna 5-stupňová resp. automatická 4-stupňová prevodovka). Technológia e-HDi kombinuje alternátor spojený so štartérom, špeciálne pneumatiky Michelin Energy Saver a systém štart-stop. Ten umožňuje vypnutie a opätovné naštartovanie motora za 0,4 sekundy a to v situáciách, kedy vozidlo stojí resp. spomaľuje pod rýchlosť 8 km/h. Ekológiu podporuje aj 15 percentný podiel ekologických materiálov, čiže cca 200 kg všetkých plastických materiálov na vozidle. Nachádzajú sa na poťahoch strechy, zátke odvzdušňovacej nádržky či výplni prevodovej páky. Nový Citroën C4 sa bude vyrábať vo francúzskej fabrike v Mulhouse a modelovú paletu značky rozšíri koncom tohto roka. Auto prejde do začiatku predaja ešte viac ako 2 milióny testovacích kilometrov, aby sa „vychytali posledné muchy.“ Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme, no v materskej krajine sa základná 1,4 VTi pohybuje na úrovni 16 990 eur.