V rámci omladzovacej kúry si Lexus zobral na mušku dizajn modelu IS, pridal nový naftový motor, upravil verziu kabriolet, športovo ladený F-Sport ale aj supervýkonný ISF.
Modelový rad IS prichádza s množstvom jemných zmien podľa filozofie L-finesse. Nasávanie vzduchu do motorového priestoru akcentuje nová, viac zahĺbená maska chladičas motívom hrotu šípu a prepracovanými zvislými rebrami. Svetlomety s dymovými krytmi a dennými LED diódami sú agresívnejšie zahrotené. Predný nárazník zvýraznený po oboch stranách hmlovými svetlami je v spodnej časti tvarovaný pre optimalizáciu prúdenia vzduchu ochladzujúceho brzdové kotúče. Z profilu zaujmú nové tvary diskov kolies z hliníkovej zliatiny s priemerom 17, resp. 18 palcov. Pri pohľade na zadné partie možno rozoznať prepracované svetlá, ktorých súčasťou sú ružovkasté dymové kryty. V prípade IS 250 sú použité hrubšie a športovejšie oválne koncovky výfuku.
Interiér absolvoval radzmien s novým kovovým lemovaním okolo kruhových prístrojov, spínačovna volante a dvierok príručnej schránky. Súčiniteľ priepustnosti skla sa zvýšil z 30 na 50 a plôšky okolo spínačovvo dverách a na hornom paneli stredovej konzoly sú teraz pokryté čiernym lakom. Do prednej prahovej lišty z nehrdzavejúcej ocele je zabudované biele osvetlenie z LED diód a farba vnútorného osvetlenia vo dverách sa zmenila z červenej na bielu.
Do výbavy sa dostali dva audiosystémy s meničom na 6 CD, ovládaním na volante a 8 alebo 13 reproduktormi. Verzia s 13 reproduktormi obsahuje obrazovku TFT s uhlopriečkou7 palcov. Vrchol tvorí Mark Levinson Premium Surround Sound so 14 reproduktormi, poskytujúci priestorové ozvučenie v konfigurácii 5.1. Samozrejmosťou je USB port, audio konektor, Bluetooth a pevný disk navigačného systému i hudobnej knižnice.
Motory sa posilnili novým naftovým 2,2 litrovým agregátom (200d) s výkonom 110 kW (150 k). Ide o slabší variant odvodený z 220d rovnakého objemu (130 kW/177 k). Vstrekovací tlak systému common rail sa zvýšil zo 180 na 200 MPa. Motory okrem toho používajú kompresný pomer 15,7:1, ktorý medzi naftovými motormi patrí k najnižším, no i prepracovanú spaľovaciu komoru a piezoelektrické vstrekovanie novej generácie.
Oba varianty turbodieselu 2,2 l používajú turbodúchadlo s variabilnou dýzou, ktoré spoločne s vylepšením vstrekovania paliva prispelo k navýšeniu krútiaceho momentu v nízkych otáčkach o 5,5 %. Vzrástla účinnosť chladičasystému recirkulácie výfukových plynov (EGR),
IS 200d v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 10,2 s (220d za 8,9 s), vyvinie maximálnu rýchlosť 205 km/h (220 km/h), a to pri kombinovanej spotrebe paliva 5,1 l/100 km (5,5 l/100 km) a emisiách CO2 134 g/km (144 g/km).
Benzínový 2,5 litrový V6 v IS 250 je v ponuke len so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Kombinuje technológiu priameho vstrekovania D-4 s elektricky ovládaným dvojstupňovým systémom ACIS (premenlivá dĺžka nasávacieho potrubia) a systémom premenlivého časovania ventilov Dual VVT-i. Operuje silou 153 kW (208 k) a najvyšším krútiacim moment 252 Nm. Z 0 na 100 km/h sa presunie za 8,5 s a zrýchľovať prestane na hranici 225 km/h.Vďaka zníženiu prevodového pomeru klesla priemerná spotreba paliva o 0,7 l na 8,4 l/100 km a emisie CO2 o 20 g na 194 g/km.
IS v špecifikácii F-Sport možno kombinovať so všetkými pohonnými jednotkami. Oproti základnému IS prináša priostrené línie, odlišné pletivo masky, 18 palcové disky kolies ľahšie o 2,6 kg, zdokonalené športové zavesenie kolies či zmenený dizajnspodnej časti nárazníka, vrátane aerodynamických spodných spojlerov.
Svalnaté ISF s 5,0 litrovým V8 vyvinie najvyšší výkon cez 300 kW (409 k) pri 7 000 ot./min. a vykazuje maximum krútiaceho momentu 500 Nm pri 5 200 ot./min. Spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou SPDS (Sports Direct Shift) s možnosťou ručného radenia a diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Z 0 na 100 km/h zaduní za 4,7 sekundy a maximálnu rýchlosť mu strihne elektronika pri 270 km/h.