Druhá generácia ekologicky optimalizovaných modelov GreenLine sa predvedie s kompletným portfóliom. Do ucelenia zbierky chýbali iba najnovší Yeti a Superb Combi. To už však neplatí.
Ako sme sa domnievali pri zverejnení prvých informácii o verziách GreenLine II, z ponuky vypadol agregát 1,9 TDI PD DPF doteraz používaný pre Superb. Jeho nasledovníkom sa stal rovnako silný naftový 1,6 TDI CR s výkonom 77 kW (105 k) a krútiacim momentom 250 Nm v rozpätí 1 500 až 2 500 otáčok za minútu, teraz poháňajúci aj väčšie kombi. Štandardom je prepĺňanie turbodúchadlom, filter pevných častíc a priame vstrekovanie. V prípade Yetiho, Octavie liftback a Combi bol zvolený rovnaký pohonný reťazec, načrtnutý vzorec pre nich platí bez výnimky.
Na druhom konci portfólia GreenLine II stojí menší naftový 1,2 TDI s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 180 Nm pri 2 000 ot./min. Toto riešenie sa týka Fabie, Fabie Combi a Roomster.
Šetriaci balíček zahŕňa najmä úpravu riadiacej jednotky motora a vypínateľný systém štart-stop schopný ušetriť v mimomestskom cykle až 10 % paliva. Systém rekuperácie brzdnej energie dokáže časť kinetického potenciálu prepólovaním generátora vrátiť späť do akumulátora v podobe elektrickej energie, ktorú tak nie je potrebné vyrábať na úkor spotreby pohonných hmôt.
Medzi ostatné prvky GreenLine sa dostali špeciálne pneumatiky so zníženým valivým odporom, aerodynamické zmeny karosérie a podvozka, program odporúčania správneho okamihu zmeny prevodového stupňa zobrazujúceho sa na palubnej doske, či kontrola tlaku v pneumatikách.
Pri tom všetkom dokáže **Fabia** podľa výrobcu zahrať na ekologické husle v oboch karosárskych variantoch kombinovanou spotrebou 3,4 litra na 100 km a emisiami CO2 na úrovni 89 g/km.
Kompaktné MPV **Roomster** sa chváli 4,2 litrami na 100 kilometrov, čím by sa mal stať najúspornejšou alternatívou vo svojom segmente. Emisie CO2 sa dostali na 109 g na jeden kilometer jazdy.
**Octavia liftback** by mala v kombinovanom cykle skonzumovať 3,8 litra/100 km pri emisiách 99 g/km. **Combi** si zapýta o 0,4 l viac a vypustí pritom 109 g skleníkových plynov na km jazdy.
**Yeti** dokáže napriek väčším čelným plochám jazdiť za 4,6 litra na 100 kilometrov a vypustiť 119 g CO2 na km. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 12,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 176 km/h.
Najväčšia a najluxusnejšia Škoda, model **Superb** a **Superb Combi** „vyjedajú nádrž“ spoločne po 4,4 litroch na 100 km, škodlivosť pre ovzdušie sa pri nich meria na 115 g/km.
Kompletným portfóliom modelov GreenLine bude Škoda na blížiacom sa autosalóne v Paríži bojovať o ekologicky zmýšľajúcich zákazníkov neochotných utratiť za ochranu životného prostredia celý svoj majetok. Otázkou však ostáva, kedy sa aj na pôde Škody dočkáme hybridu, resp. komplexnejšieho bojovníka za nulové emisie. Žeby s príchodom vozidiel radu New Small Familykoncernu VW?