Nový Ford Focus stojí na globálnej platforme C, ktorá zdieľa až 80% dielov s ostatnými modelmi koncernu. Má sa stať základom pre viac ako 10 modelov, ktorých plánovaná ročná kapacita má dosiahnuť až dva milióny vozidiel.
Na parížskom autosalóne sa koncom septembra oficiálne predstavili až 4 podoby očakávanej novinky: 5-dverový hatchback, 4-dverový model, praktické kombi a **250 koňový (183 kW)** nástupca päťvalcového „es-téčka“.
Súčasný Focus ST využíva 2,5 litrový Duratec s výkonom 225 k (166 kW) a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 241 km/h.
V najnovšej podobe sa však kvôli ekologickému ošiaľu (a norme Euro 5) spojí s menšou, **dvojlitrovou strojovňou SCTi EcoBoost generujúcou 360 Nm**. Pracovať bude samozrejme s prepĺňaním a priamym vstrekovaním paliva. Výrobca ho plánuje uviesť na trh v roku 2012, takže finálna podoba ST sa môže ešte v detailoch odlišovať, i keď karoséria v bojovej farbe Tangerine Scream vyzerá byť na sériovú výrobu viac než pripravená.
Obrovskú prednú masku chladiča s čiernym pletivom rozdelenú na tri časti, spodný nárazník a spojler a hmlové svetlomety v rohoch karosérie dopĺňajú dve spojené koncovky výfuku v strede agresívneho nárazníka. Strešný spojler a masívne prahy dotvárajú matné päťlúčové kolesá tradičného hviezdicového strihu. Výrobca tiež sľubuje ďalšie zlepšenie už tak výborných jazdných vlastností, handlingu ako aj návykového zvuku.