Facelift pre Chevrolet Captiva

Chevrolet predstaví faceliftované SUV Captiva ako svoju štvrtú parížsku premiéru. Okrem osvieženého dizajnu prídu kvalitnejšie materiály, nové motory i prevodovky.
Vydané  Text: 
Mladíckejšie tvary zahŕňajú najmä zmenenú prednú časť s väčšou dvojitou maskou chladiča, predĺženými svetlometmi, upraveným usadením hmlových svetiel a okolitých plastových plôch obsahujúcich i ochranný strieborný prvok. Prepracované boli vlnky prednej kapoty a bočné vetracie otvory za kolesami. Zadná časť je prakticky identická, vymenené boli iba svetlomety, resp. ich farebné zladenie. Disky kolies sa ponúkajú v rozmeroch od 17 do 19 palcov. Ak by sme mali brať dizajn z komplexného pohľadu, musíme zdôrazniť miernu podobnosť so Subaru Forester, no i spredu sa Captiva trochu ponáša na konkurentov – tentokrát z radov Mitsubishi. Interiér sľubuje hodnotnejšie plochy, materiály i dekorácie, niekoľko nových odkladacích priestorov na litrové fľaše (klasickú ručnú brzdu totiž nahradila elektronická), variabilitu ako i sedemmiestne usporiadanie pripomínajúce hľadisko. Prístrojová doska je zalievaná modrým podsvietením. Najväčšie zmeny nastali pod kapotou. Do predaja nastúpia štyri nové agregáty: dva benzínové a dva naftové. Najsilnejším v ponuke sa stane 3,0 l V6 s výkonom 189 kW (258 k), priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Nahrádza starší 3,2 l V6 s výkonom 168 kW (230 k). Druhým benzínom sa stane 2,4 litrový štvorvalec (125 kW/171 k) s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave a variabilným časovaním ventilov. Naftové varianty rátajú s 2,2 litrovými agregátmi s výkonom 119 kW (163 k) a 134 kW (184 k). Okrem šesťvalca je možné dva diesle i zvyšný benzín kombinovať s pohonom predných i všetkých kolies. Nové sú manuálne i automatické 6 stupňové prevodovky. Podvozok novej Captivy bol naladený pre lepšiu dynamiku, riadenie, charakter jazdy i pocit z nej. Znížila sa hlučnosť od prúdenia vzduchu i odvaľovania kolies. Do štandardnej výbavy sa dostali digitálny pomocníci ESC (stabilizačný systém), TCS (ovládanie trakcie), BAS (brzdový asistent) či HSA (rozjazd do kopca). Komfortnú nôtu naladí audiosystém s Aux-in, USB-portom a konektivitou s Bluetooth alebo navigačný systém s dotykovým displejom a zadnou cúvacou kamerou. Príchod na európske trhy je predbežne naplánovaný na jar roka 2011.