AC Schnitzer sídliaci v nemeckom Aachene vyvinul kompletný balík úprav výkonu, podvozku i optickej individualizácie pre BMW 530d (model F10). Motorizácie 520d, 525d a 535d sú vo fáze intenzívneho vývoja.
Dielňa ponúka len veľmi mierne a základných detailov sa týkajúce úpravy. Nijaký uletený dizajn, žiadne prehnané krídla ani bombastické výkonové parametre. Tuning pre bežného zákazníka BMW pýtajúceho si odlišný prístup, nie však radikálnu premenu bavorskej kvality s modro-bielou vrtuľou.
Ako prvý si vzali na mušku výkon naftového šesťvalcového motora. Namiesto štandardných 245 k (179 kW) je k dispozícii 286 tátošov (209 kW). Akusticky sa snaží zaujať športový tlmič výfuku s dvomi chrómovanými koncovkami v rohoch nárazníka. Okrem lepšieho zážitku pre uši dokážu vyvolať i priamejšie reakcie motora a jeho charakteristiky. K dispozícii sú ale taktiež koncovky Racing, no netreba zabúdať, že spod prednej časti bude stále rezonovať nafta a nie bublajúci benzín.
Podvozok je vyladený kitom pružín AC Schnitzer znižujúcich svetlú výšku o 25 mm a prinášajúcich športovejší tón. Úpravca tvrdí, že i napriek tomu nemajú negatívny prínos na očakávanú mieru komfortu.
Brzdový systém prezbrojil na 8 piestikové strmene a perforované (ventilované) kotúče s rozmerom 374 x 36 mm. V ponuke je veľké množstvo rôznych kombinácii diskov kolies v dvoch základných rozmeroch – 19 a 20 palcov. Dvojfarebný Type IV sa dá objednať napríklad s pneumatikami 245/40 R 19 na oboch nápravách, ale i 245/35 R 20 vpredu a 285/30 R 20 vzadu. Vrcholom ponuky sú potom ľahké kované zliatinové disky Type V s rovnakým rozmerom pneu.
Individualizácia exteriéru zahŕňa nový predný spojler s úzkym chrómovaným úsekom pletiva a štruktúrovanými bočnými panelmi s hmlovými svetlami. Prahové nástavce boli vymenené za odvážnejšie, nad zadným oknom pribudlo nenápadné „krídelko“, na veko kufra sa dostala odtrhová hrana a dole sa usídlil difúzor a nástavec so spomínanými dvojitými koncovkami. Posledným detailom je „prepísané označenie“ BMW 530d na AC Schnitzer ACSS 3.0 d.
V interiéri zaujme športový volant Evo s možnosťou vloženia karbónu v prevedení Black exclusiv. Výplne palubnej dosky, stredového tunelu i obkladov dverí môže zdobiť taktiež karbón. Celkový dojem inakosti dotvoria koberčeky AC Schnitzer, „hlava“ pre ovládač i-Drive, pedále a opierka ľavej nohy vytvorené z lesklého hliníka.