Toyota Auris hybrid presne zapadá do projektov značky, ktoré hovoria o tom, že do roku 2025 chce mať hybridného zástupcu v každom segmente a s nimi aj relevantný podiel na trhu.
Auris je momentálne jediným vozidlom vo svojej triede, ktoré ponúka všetky aktuálne verzie pohonu – benzínovú, naftovú, aj hybridnú. Hybridná verzia dostala aerodynamicky optimalizované nárazníky, kolesá, pneumatiky s nízkym valivým odporom a bielu perleťovú farbu. Od väčšieho Priusu prevzala hybridnú technológiu s benzínovým motorom s objemom 1,8 litra a technológiou VVT-i, ktorú dopĺňajú batérie pod podlahou batožinového priestoru. Spolu vyvinú výkon 100 kW (136 k).
Interiér sa okrem voliča automatickej prevodovky a otáčkomeru, ktorý sa premenil na ukazovateľ využitia energie nezmenil. Výhodou hybridného Aurisu je možnosť jazdy čisto na batérie, bez spaľovacieho motora. V tomto režime prejde dva kilometre do rýchlosti 50 km/h. Okrem toho má vodič možnosť voľby medzi preferenciou elektrickej jazdy, ekologickej jazdy, alebo plného využívania výkonu.
Cena základnej verzie Luna stojí 20 950 eur a v štandardnej výbave ponúka okrem iného 15-palcové zliatinové disky kolies, elektricky sklopné a ovládané spätné zrkadlá, hmlové svetlomety, elektricky ovládané okná, vyhrievané sedadlá, palubný počítať, automatickú klimatizáciu, rádio s CD, MP3 a WMA, štartovanie tlačidlom, centrálne zamykanie, ABS+EBD+BA alebo 7 airbagov vrátane kolenného.
Stredný Sol je ohodnotený na 22 900 eur a okrem spomenutých prvkov obsahuje i 17-palcové disky, bezkľúčový prístup, Bluetooth, tempomat, parkovaciu kameru s výstupom v spätnom zrkadle či svetelný a dažďový senzor.
Najdrahší stupeň Lux za 24 050 eur dostal navyše čalúnenie sedadiel Alcantara a xenónové svetlomety s ostrekovačmi.
**Technické údaje: Toyota Auris Hybrid Synergy Drive** **Motor** **1,8 VVT-i 16V DOHC** **synchrónny elektromotor** Zdvihový objem (cm3) 1 798 – Maximálne napätie (V) – 650 Maximálny výkon (kW/k) 73/99 60/81 pri ot./min. 5 200 – Maximálny krútiaci moment (Nm) 142 207 pri ot./min. 4 400 – Celkový výkon systému (kW/k)100/136 Prevodovkae-CVT Akumulátornikel-metal hydridový (NiMH) Maximálna rýchlosť (km/h)180 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)11,4 Spotreba paliva – mesto (l/100 km)3,8 Spotreba paliva – mimo mesta (l/100 km)3,8 Spotreba paliva – kombinovaná (l/100 km)3,8 Emisie CO2 (g/km)89 Objem palivovej nádrže (l)45