Nová generácia Chevroletu Aveo

V lete 2011 zaútočí na trhy úplne nový Chevrolet Aveo. Premiéru však zažije už na parížskom autosalóne.
Vydané  Text: 
Novinka vychádza z konceptu Aveo RS predstaveného v Detroite a Ženeve na začiatku tohto roka. Dobrou správou je, že z neho preberá takmer celý dizajnový koncept a do svojho segmentu prináša iskru ostrých hot-hatchov. Tradične riešená dvojitá predná maska ostáva, zmenšili sa však jej vstupné otvory. Predné „odhalené“ svetlomety preladili na konzervatívnejšiu nótu a na Chevrolete pôsobia trocha netradičným dojmom, na štúdii vyzerali o poznanie štýlovejšie. Bočný profil zaznamenal umiernené pohyby rúk štylistov v oblasti zadného okna, resp. plastovej výplne za ním. Ostali ale kľučky dverí zapustené do C stĺpikov. Zadná časť je veľmi podobná, stratila však na dravosti absenciou dvojitej koncovky výfuku a ostrejšie lomených svetlometov. Interiér, na ktorý nám automobilka odoprela pohľad, je inšpirovaný motocyklami. Prejavilo sa to najmä v oblasti prístrojov pred volantom, ktoré by mali pripomínať tie z modelu Spark. To znamená konzolu ako„Gameboy“ kombinujúcu digitálny otáčkomer s analógovým tachometrom. Nové Aveo sa okrem výšky rozrástlo do všetkých smerov, interiér a batožinový priestor by sa mali vyšvihnúť na čelo triedy. Centrálna konzola palubnej dosky dostane modré podsvietenie, kvalita má dosiahnuť lepšiu úroveň. Audio systém má výstup na USB, aux-in a Bluetooth konektivitu. Dôraz bol kladený na športového ducha. Zlepšil sa handling, vychádzajúc tak zo zvýšenej torznej tuhosti a pevnému integrálnemu skeletu BFI. Odozva riadenia je priamejšia, komfort ostal ale zachovaný. Súčasťou štandardnej výbavy sa má stať EPS (elektrický posilňovač riadenia), elektronická kontrola stability ESC a samozrejme povinné ABS. Pohonné agregáty zastupujú štyri benzínové a ponovom i dva naftové štvorvalce s variabilným časovaním ventilov či vstrekovaním Common rail. Benzín spaľujú dve verzie „jedna-dvojky“ s výkonom 51 kW (70 k) alebo 63 kW (86 k), agregát 1,4 l so 73 kW (100 k) a najväčší 1,6 litrový motor so svojimi 85 kW (115 k). Naftové srdcia pracujú pod zhodným objemom 1,3 litra, kombinujú štart-stop systém a dosahujú výkon od 55 kW (75 k) do 70 kW (95 k). V malých Chevroletoch zažíva premiéru automatická 6 stupňová prevodovka, tu v kombinácii s 1,4 a 1,6 litrovými motormi. Tradičnejšiu voľbu budú zastupovať 5 alebo 6 stupňové prevodové skrine. Predaje sa spustia v lete budúceho roka a k dispozícii bude i karosárska verzia sedan.