Úspešné prijatie menšieho zakladateľa novej dizajnovej línie značky bolo zrejme dostatočne povzbudzujúcim akcelerátorom na zrušenie akéhokoľvek otáľania v prípade jeho väčšej alternatívy DS4. Na základe novej „cé-štvorky“, predstavenej len pred pár mesiacmi vznikla exkluzívnejšia podoba prinášajúca elegantnú dynamiku a prémiový charakter.
Karoséria s rozmermi 4,27 x 1,81 x 1,53 (d x š x v) metra prináša porciu chrómu, kože, svetelnosti (dlhé čelné sklo) a lesklého pozlátka. Na pohľad pomerne vysoko stojace DS4 kombinuje zložité dizajnové tvary plné prelisov a kvapkovitých kontúr. Pri prvom pohľade sa oko v tej spleti trochu stráca. Predná vertikálna časť s dvojitými nasávacími otvormi a „negatívnym“ sklonom LED diódami lemovaných kaplniek hmlových svetlometov prechádza vajcovitou strechou do agresívne ladenej zadnej časti. Druhý pár dverí je pomerne úzky, no vsádza na niekoľkokrát preberanú tému kľučiek schovaných „v okne“. Celú hru podfarbujú tmavé sklá a 19 palcové disky kolies v štýle točiacich sa čepelí s rebrovanou čierno-striebornou „textúrou“.
Interiér s ambientným podsvietením napriek hre na kupé 2+2 ponúka klasické 5 miestne usporiadanie, batožinový priestor s objemom 370 litrov a množstvo odkladacích priečinkov rozmiestených po celej kabíne. Najvyššej výbave vládne koža – na palubnej doske, sedadlách (s dizajnom náramkových hodín), výplniach dverí, či novotvarovanom volante s bataliónom tlačidiel. Na stredovom tuneli dominujú lesklé povrchy, pedále sú z hliníka a i ukazovatele pred vodičom dostali chrómový podklad. Z technických vymožeností sa dajú zvoliť napríklad masážne sedadlá s elektrickou bedrovou opierkou, prémiové autorádio so softwarovou podporou pre čo najlepší zvuk, či USB port. Klasickú bezpečnostnú líniu dopĺňa senzor mŕtveho uhla, eTouch Assistance, ktorý dokáže sám zavolať pomoc v prípade nehody, hmlovky s prisvecovaním do zákrut, odvetrávané brzdy s priemerom 340 mm, ABS, EBD (elektronická distribúcia brzdnej sily), EBA (brzdový asistent), alebo stabilizačný systém ESP.
DS4 štartuje s piatimi agregátmi spĺňajúcimi emisnú normu Euro 5 – dvomi naftovými HDi a tromi benzínovými jednotkami. V tabuľke dieselov stojí HDi 110 po boku silnejšieho HDi 160, oba vybavené systémom Citroën Diesel Particulate Filter System. Benzínových bojovníkov zastupuje VTi 120, THP 155 a nový 200 koňový (147 kW) THP 200 s objemom 1,6 litra, vyvinutý v spolupráci s BMW. Jeho krútiaci moment sa pohybuje na úrovni 240 Nm pri 1 700 otáčkach a emisie CO2 klesli na výborných 149 g/km. Všetky druhy pohonu sú dostupné s manuálnou prevodovkou, alebo šesťstupňovou EGS (Electronic Gearbox System).
Zelený charakter má napĺňať e-HDi (HDi 110) s mikrohybridnou technológiou zahŕňajúcou štart-stop systém, rekuperáciu brzdnej energie, alternátor druhej generácie, funkciu e-boost, ktorá dokáže agregát naštartovať v skrátenom intervale trvajúcom 0,4 sekundy, či inteligentnú prevodovku EGS. Vozidlo obsahuje zároveň až 15 % (cca 200 kg) tzv. zelených plastov.
Predstavenie sa chystá na domácej pôde jesenného autosalónu v Paríži a štart predaja je plánovaný na neskoršie obdobie roka 2011.