Lotus pritvrdil štvormiestnu Evoru

Lotus prešľachtil praktickú Evoru na športový model S a pre klasickú verziu pridal do voliteľnej výbavy novú šesťstupňovú automatickú prevodovku IPS.
Vydané  Text: 
Oficiálne sa Evora S predstaví až 30. septembra na autosalóne v Paríži, Lotus však verejnosti posúva aktuálne informácie už dnes. Evora je zaujímavý a technicky netradičný koncept športového automobilu s kabínou pre štyroch pasažierov, motorom nad zadnou nápravou a batožinovým priestorom nasledujúcim v tesnom závese. Táto koncepcia sa spolu s výborne nastaveným podvozkom a precíznym riadením postarala o množstvo ocenení od odbornej novinárskej verejnosti. Automobilka sa ale rozhodla, že svoj výborný recept na „spoločenskú zábavu“ na cestách ešte o kúsok prikrášli. Poslanie a osobnosť Lotusu Evora S zhrnul Dany Bahar, CEO (Chief Executive Officer) spoločnosti do troch viet: „Je to ďalší level skúsenosti. Komunikuje jasnejšie a pruženie (tlmiče Bilstein, pružiny Eibach) bolo preladené na dodatočnú silu i kontrolu. Auto sa tak stalo inštinktívnejším.“ 3,5 litrový agregát V6 VVT-I pôvodom z Toyoty sa z pôvodných 280 koní (205 kW) dostal na rovných 350 plnokrvníkov (256 kW) pri 7 000 ot./min. Krútiaci moment 400 Nm je dostupný na hranici 4 500 otáčok. Štandardom sa stal športový režim S schopný priostriť reakcie na plyn a zintenzívniť odozvu. Okrem toho dokáže zvýšiť hranicu maximálnych dosiahnuteľných otáčok a klepnúť po prstoch opatrenému stabilizačnému systému. Novo v kolesách pribudli vŕtané kotúče pre ešte lepšie chladenie brzdového systému a výfukový systém bol kompletne prepracovaný. Teraz je možné deaktivovať obtokový ventil tak, aby sa do bubienkov okoloidúcich dostávalo oveľa viac drsnejšej muziky. V minulosti niekoľkokrát prezentované sťažnosti na kvalitu použitých materiálov a niektoré technické riešenia interiéru si však Lotus k srdcu zrejme nevzal, nakoľko sa informácie o zmenách pracoviska vodiča nezmieňujú ani len v náznakoch. Ani po dizajnovej stránke sa nekonajú nijaké orgie. Upravil sa iba zadný difúzor a koncovka v jeho strede. Evora S zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a maximálna rýchlosť prekročí 270 km/h. Pri hmotnosti 1 437 kg sa praktické kupé dostalo s emisiami CO2 na hodnotu 235 g/km a kombinovaná spotreba kulminuje v oblasti 10 litrov na 100 km. Ako ďalšia novinka prichádza možnosť voľby 6-stupňovej automatickej prevodovky IPS (Intelligent Precision Shift) pre slabšiu Evoru bez S na konci. Vodičovi dovoľuje voliť medzi automatickým módom a radením pádlami pod volantom. Lotus zároveň predpokladá, že táto voľba bude obľúbená najmä v USA, Ázii, či na blízkom východe.