Viac jedinečnosti, viac Bentley

Bentley Continental GTC a GTC Speed 80-11 Edition. Dve exkluzívne podoby ešte exkluzívnejšieho kabrioletu od značky s 91 ročnou históriou.
Vydané  Text: 
Bentley, patriaci pod krídla Volkswagenu sa s modelom Continental trafil presne do vkusu mladej klientely milionárov. Dovtedy si vozidlá tejto značky kupovali gentlemani v rokoch, členovia aristokratických rodín, či vážení obchodníci. V súčasnosti je situácia mierne odlišná. Futbalisti, rappové hviezdy, či novozbohatlíci demonštrujúci verejnosti veľkosť svojho majetku. Klientela sa zmenila. To ale nič nemení na fakte, že Bentley zožalo s Continentalom, ktorý sa dnes vyrába v deviatich mutáciách (kupé, kabriolet, sedan a ich deriváty) veľký úspech. A železo sa musí kuť za horúca, preto i úspešné musí zostať úspešným. Práve preto prichádza špeciálna, limitovaná edícia kabrioletu GTC a jeho silnejšej verzie GTC Speed. Elegantné, až umelecky stvárnené proporcie dostali niekoľko dizajnových upgradov tak, aby vznikla jedinečná podoba 80-11 Edition. Na rozlúštenie číselného kódu nepotrebujete šifrovací kľúč. Prvá šifra označuje počet plánovaných kusov, ktoré opustia brány továrne, druhá insígnia zase rok 2011. Pri dolaďovaní zmien však štylisti nepobrali toľko odvahy, ako by sa mohlo zdať. GTC dostalo nové 20 palcové disky so štrnástimi zdvojenými lúčmi v diamantovom lesku s matným čiernym stredom okrášleným „lietajúcim B“. Speed obul agresívnejšie dvadsaťpalcové disky Supersport s temným odtieňom a červenými brzdovými strmeňmi. Obe verzie dostali nenápadné vlajočky „Union Jack“ za predné kolesá. Do farebnej škály pribudla unikátna polnočná čierna na karosériu a tmavo šedá na plátennú strechu. Interiér je možné očalúniť do kože Beluga, pričom v GTC ju dopĺňajú kontrastné emblémy z bielej nite, v GTC Speed zase v prevedení červená Pillar Box. Palubná doska je doladená pianovým obložením, prahy dostali hliníkové doplnky s logom edície 80-11, konzervatívnejšie pedále nahradili perforované športové nástavce a centrálna konzola má „prilepený“ znak pripomínajúci majiteľovi výnimočnosť limitovanej edície. Po motorickej stránke sa nič nemení, naďalej je v prednej časti 6 litrový twin-turbo W12 pôvodom z VW Phaeton. V GTC produkuje 560 koní (411 kW) a 648 Nm, Speed je s ním schopný presiahnuť hranicu 600 konských síl a 748 Nm. Maximálna rýchlosť sa pohybuje tam, kde pred dvadsiatimi rokmi lovilo Ferrari F40 – GTC presiahne 313 km/h a Speed až 321 km/h so zavretou strechou (313 km/h bez strechy). Zaujímavosťou je i možnosť voľby technológie FlexFuel. Vtedy je motor schopný spaľovať bioetanol E85 a emisie tak spadnú až o 15 %. Bentley však vyvíja úplne novú jednotku, ktorá by už na konci roka 2012 mala dosiahnuť plošné zníženie emisií o 40 % vo všetkých modeloch.