Počas trojtýždňovej letnej prestávky si pretekári oddýchli. Rekonvalescent Valentino Rossi podstúpil viaceré vyšetrenia a terapie, pritom sa jeho tímový kolega Jorge Lorenzo po prvý raz vo svojej kariére nevenoval tréningom, ale doprial si oddych v exotickej krajine. Rovnako oddychovali aj vozidlá tvoriace karavanu a celý podporný team.
Brnenský okruh (v rámci Majstrovstiev sveta cestných motocyklov Cardion AB Grand Prix Českej republiky) patrí k Rossiho obľúbeným tratiam, pretože: „V roku 1996 som tu prvý raz vyhral preteky Grand Prix. Okruh je vynikajúci, rýchly a široký. Zdravotne sa cítim podstatne lepšie než v Laguna Seca (USA)… Určite ešte nie som úplne fit, ale je to stále lepšie a lepšie“, povedal úradujúci majster sveta Valentino Rossi pred štartom Moto GP v Brne.
Rovnako i J. Lorenzo má k Brnu pozitívny vzťah: „Mám veľmi rád brnenský okruh. Vyhovuje totiž môjmu jazdeckému štýlu. Vždy sa mi tu darilo a tiež som tu už trikrát vyhral.“ povedal pred pretekmi vedúci jazdec tohtoročného šampionátu Moto GP. Svoje slová potvrdil nedeľňajším víťazstvom a zvýšil tak svoj bodový predstih na čele svetového šampionátu.
Valentino skromne prezradil: „Motocykle sa nehrnú v zákrutách do sklonu, ako sa mnohí domnievajú. Gyroskopický moment zohráva veľkú úlohu a jazdci musia motocykle silou svalov nútiť do sklonu. Teda za riadidlá a tlačiť nohami do stúpačiek. Ja mám teraz veľký handicap. Keď sa opriem zlomenou nohou do stúpačky a tlačím motocykel do sklonu, cítim v nohe silnú bolesť. Premáham sa, ale s pribúdajúcimi kolami noha slabne.“
To bola aj príčina, prečo Valentino nestačil v posledných kolách pretekov dostihnúť Bena Spiesa a skončil piaty. Napriek silným bolestiam v nohe.
Po pretekoch sa objavila správa, že Valentino po sezóne prestupuje do talianskeho tímu Ducati, v ktorom nahradí Caseya Stonera, ktorý odchádza do Hondy a bude mať za tímového kolegu Daniho Pedrosu. Do Yamahy príde zase mladý Američan Ben Spies.
Pretekárske motocykle triedy Moto GP majú motory so zdvihovým objemom valcov 800 cm³ a pri takmer 20 000 otáčkach za minútu dosahujú výkon 147 kW (200 k). Prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky dosiahnu rýchlosť až 340 km/h.
Iveco je zároveň oficiálny sponzor tímu Fiat-Yamaha a Moto GP. Tímu Fiat Yamaha poskytlo niekoľko truckov Stralis, ktorých motory majú vysoký krútiaci moment už pri nízkom počte otáčok, ktorý je takmer okamžite k dispozícii. Vodič tak výrazne ušetri preraďovanie, i keď má prevodovka 12 stupňov..
Pretekári, ale ani sprievodné trucky Iveco nesmú prísť do cieľa podujatí neskoro. Spoľahlivosť je pri tesných termínoch v kalendári tímu kľúčovou. Za každým úspechom je vždy práca celého tímu. Teda ľudí, na ktorých sa vždy možno spoľahnúť, lebo prinášajú tie najlepšie riešenia pre maximálne výkony. Tak ako tím Ferrari, teraz aj tím Fiat-Yamaha stavil na Stralisy, ktorých má až šesť (s výkonmi 450 k a 500 k) a na ECODaily 35S14SV vo verzii semi windower – polopresklený van na prepravu osôb i nákladu. V týchto vozidlách sa prepravuje tím a motocykle priamo do dejísk všetkých pretekov majstrovstiev sveta.