Všetko nasvedčuje tomu, že zo „starého“ BMW M5 sa stane legenda. Obrovská desaťvalcová strojovňa z lokomotívy, atmosférické plnenie a ani stopy po slovách ekológia, hybrid, či zelený. Toto M5 vzniklo v čase, keď sme sa všetci pýtali, kam že to vlastne výkony nových vozidiel smerujú a kde sa to celé zastaví. Teraz by sme ju asi mali začať vzývať. Nové postupy rešpektujúce ekologickú situáciu našej planéty (ohľadom ktorej automobilky precitli doslova zo dňa na deň) síce naďalej pokračujú vo zvyšovaní výkonov, ale už akoby to nebolo to pravé orechové. Dôkazom je i množstvo tuningových dielní, ktoré sa BMW M5 V10 chytili ako symbolu poslednej nádeje. Predbiehajú sa v jej úpravách a i napriek dlhšiemu času, čo je na svete nová podoba päťky, zásobujú motoristickú verejnosť novými správami práve o tomto „výbehovom“ modeli.
Pred pár dňami tak G-Power zobral kompresorový Hurricane RR na cestu, vymenil základné dvadsaťpalcové pneumatiky Silverstone CLUBSPORT (245/35 ZR 20 vpredu a 285/30 ZR 20 vzadu) za vysokovýkonné „devätnástky“ Michelin Pilot Sport (255/35 ZR 19 – 305/30 ZR 19) a po niekoľkých odjazdených kolách presiahol magickú hranicu 370 km/h o 2,1 km/h.
Vynikajúci výsledok, obzvlášť pri predstave dvojtonovej hmotnosti a karosérie sedan, má na starosti dvojnásobná úprava. Prvou prešlo BMW M5 pri prestavbe na M5 Hurricane RR, druhou tesne pred pokusom o rekord. Vtedy boli pôvodné kompresory ASA T1-313 vymenené za širšie jednotky ASA T1-316, takže sa do valcov dostalo až o 25 percent viac vzduchu ako predtým. Komplikovaný hliníkový odliatok, lakovaný v typickej G-Power oranžovej nahradil vrchný air box na predchádzajúcej verzii. Priame nasávanie sa postaralo o rýchlejšie a spontánnejšie reakcie na zošliapnutie plynového pedálu.
Hlavný hrdina rekordného príbehu – V10 so štvorventilovou technikou, bol optimalizovaný použitím ľahkých a zároveň delikátne vybalansovaných kovaných piestov Mahle s nižšou kompresiou a naopak vyššou mechanickou odolnosťou. K ráznemu zvýšeniu výkonu na maximálnych 800 koní (586 kW) dostupného medzi 7 500 až 8 000 ot./min. prispela i preprogramovaná elektronická mapa motora. Zaujímavosťou je však i krásne zaokrúhlený a výkonu „prispôsobený“ krútiaci moment, ktorý je presným odrazom číslovky 800. Vrchol je po ruke už pri „spodných“ 5 000 otáčkach za minútu.
Okrem už odprezentovanej maximálnej rýchlosti je G-Power Hurricane RR schopné akcelerovať z 0 na 100 km/h za celkom „bežné“ 4,5 sekundy a po 9,5 sekundách už vie prekračovať hranicu 200 km/h. Ak náhodou stojíte na celkom prázdnej nemeckej diaľnici, môžete vyskúšať odpich z nuly na tristokilometrovú métu bez pustenia nohy z akcelerátora. Dostať by ste sa tam mali už za 25,8 sekundy. A možno medzi tým ako „egobonus“ predbehnete aj vedľa vás práve vzlietajúce akrobatické lietadlo.
Karosériu spájajú s vozovkou tlmiče nastaviteľné v deviatich režimoch a úlohu spomaliť 2 000 kilogramov rútiacich sa 370 km/h dostali na pohľad možno trochu subtílne pôsobiace odvetrávané vysokovýkonné brzdy.
Aerodynamika neprešla veľkými ani prelomovými zmenami. G-Power len inštaloval nové predné a zadné lemy, prahy, spojler a upravil vstupy pre lepšie chladenie extrémne namáhaného motora. Bojové maskovanie potom decentne doladila matná fólia a oranžovo-modré pásy.
Všetky rekordné úpravy sa dajú objednať iba ako kompletné vozidlo, čo znamená, že svoju M5 musíte nechať doma a prikúpiť k nej ďalšiu, priamo od G-Power. Dobrou správou je, že vám pokojne predajú aj kombi verziu. Ceny nepoznáme, no pre lepšie priblíženie konečnej sumy môže dobre poslúžiť bi-kompresorová prestavba SK III so 750 k (551 kW) štartujúca na 56 tisíc euro.