Nissan predstavuje nové technológie na úsporu paliva

Nissan predstavuje súbor vyspelých technológií na úsporu paliva, ktorý bude v rámci Zeleného programu využitý v nových modeloch prichádzajúcich v najbližšom období.
Vydané  Text: 
Nissan sa snaží vniesť do automobilového dobrodružstva nové inovatívne technológie a prispieť tak do koša ekologických opatrení, s ktorými sa za posledné obdobie doslova roztrhlo vrece. Spustil preto dva projekty – Zero emission (nulové emisie) a Pure drive (čistá jazda), ktorých výsledkom je vylepšená prevodovka s plynule meniteľným prevodom (CVT), štart-stop systém, alebo čistý naftový motor (Clean Diesel). **Nissan Micra** Nový Nissan Micra (v Japonsku sa predáva pod menom March) dokáže prejsť na jeden liter paliva 26 km. Túto zaujímavú hodnotu pomáha dosiahnuť novo vyvinutá pohonná sústava s trojvalcovým motorom a prevodovkou novej generácie Xtronic CVT. Úplne nový, trojvalcový agregát s objemom 1,2 l bol vyvinutý s cieľom zníženia hmotnosti i rozmerov. Využíva menší počet pohyblivých dielov, pomocou technológie kruhového obrábania vývrtu bloku valcov bolo znížené trenie o 20 % a lepším vyvážením hmotnosti rotujúceho hriadeľa bola dosiahnutá ešte nižšia hlučnosť i vibrácie. Prevodovka Xtronic CVT využíva jednodielnu konštrukciu vybavenú subsatelitným súkolím. Jej kompaktné odľahčené prevedenie je menšie a ľahšie než predchádzajúce verzie, no dosahuje až o 30 % nižšie trenie, čo má blahodarný účinok na zrýchlenie, tichšiu prevádzku ako i nižšiu spotrebu paliva. Nastavený prevodový pomer (7,3) je zároveň najvyššou hodnotou v segmente vozidiel s automatickou prevodovkou. Zavedený bol aj nový štart-stop systém. Motor sa teraz dá opätovne naštartovať aj na prudšom svahu bez toho, aby sa Micra pohla dozadu. Pomocou presného merania pozície kľukového hriadeľa v priebehu vypínania motora sa zároveň skracuje čas potrebný na jeho opätovné naštartovanie. **Nissan X-Trail Clean Diesel** Pohonná jednotka X-Trailu Clean (len v kombinácii s automatickou prevodovkou) využíva vysoko presné konsolidované riadenie motora. Úplnou novinkou je katalyzátor LNT, ktorý rieši problém poklesu účinnosti spôsobeného znížením plochy (z dôvodu agregácie vzácnych kovov) v bežných katalyzátoroch. Výsledkom je možnosť znížiť množstvo použitých vzácnych kovov a dosiahnuť stabilnejšie riadenie emisií výfukových plynov. **Nissan Juke a 1,5 litrový motor s dvojitými vstrekovačmi** Nissan uvádza do sériovej výroby ako prvý na svete 1,5-litrový „nafťák“ s dvojitými vstrekovačmi (2 kompaktné vstrekovače na každý valec). Toto riešenie stabilizuje spaľovanie a v kombinácii s technológiou plynulého časovania ventilov (Continuously Variable Valve Timing Control – CVTC) zvyšuje tepelnú účinnosť a znižuje sací odpor. Výsledkom je zníženie spotreby paliva o cca 4 % v porovnaní s konvenčnými motormi rovnakej triedy. **Juke a nový 1,6 litrový „benzín“** Kombináciu turbodúchadla a agregátu s nízkym zdvihom bol dosiahnutý vyšší výkon a zároveň nižšia spotreba pohonných hmôt. Aj táto pohonná jednotka využíva technológiu plynulého časovania ventilov CVTC, povlak z materiálu bezvodíkového DLC (pseudo-diamantového uhlíka) a množstvo inovatívnych technológií. Vďaka tomu dosahuje výkon porovnateľný s 2,5-litrovým motorom Shuichi Nishimura, viceprezident Nissanu pre divíziu pohonných sústav napokon dodal, že: „Vďaka využitiu širokej škály technológií na znižovanie emisií môžeme riešiť odlišné požiadavky na jednotlivých trhoch. Zákazníci si budú môcť vybrať z ponuky modelov s označením Pure Drive, podľa svojich finančných možností i ekologických nárokov.“







Inzercia

Inzercia