Nárazových testov sa zúčastnili štyri automobily – Citroën C4, Suzuki Swift, Hyundai ix35 a Honda CR-Z. Už výber vozidiel naznačuje, že agentúra testovala autá naprieč viacerými veľkostnými triedami od mestských približovadiel, až po SUV. Napriek tomu, že pred časom sa zostrovali podmienky testov a ich snahou bolo znížiť počet päťhviezdičkových hodnotení a tým pádom zvýrazniť rozdiely medzi jednotlivými automobilmi, výsledky sa opäť zlievajú. Všetci účastníci získali najvyššie hodnotenie s piatimi hviezdičkami, ale nejaké odchýlky medzi nárazmi predsa len nájdeme. Najväčším postrachom zostáva bočný náraz o stĺp a Euro NCAP smerovalo najviac výhrad k ochrane chodcov. Moderné automobily vedia celkom slušne a účinne ochrániť posádku, ale k chodcom sa správajú horšie a zrazenie autom ešte stále prináša väčšinou fatálne následky. Ako sa teda darilo jednotlivým adeptom?
Citroën C4 hviezdil pri čelnom náraze do pevnej prekážky s čiastočným prekrytím. Priestor pre posádku zostal bez vážnejších zmien. Ochrana kolien a stehien vodiča získala známku dobrá. Žiadna z častí palubnej dosky nebola rizikom pre vznik akýchkoľvek ďalších poranení. Ochranu posádky získala dostatočnú známku. Horšie je to iba s bočným nárazom na stĺp, kde Citroën C4 poskytuje len slabú ochranu hrudníka cestujúceho sediaceho vpredu. Ochrana krčnej chrbtice v prípade nárazu zozadu získala riskantnú známku medzná, čo francúzskych konštruktérov istotne nepotešilo.Citroën si celkovo za ochranu dospelých odviezol 32 bodov, čo je 90 percent z maximálneho možného zisku, za ochranu detí 42 bodov (85 percent) a za bezpečnostné systémy sedem bodov (97 percent). Celkový výsledok: päť hviezdičiek.
Honda sa nárazových testov napriek svojej veľkosti vôbec nezľakla a počínala si veľmi suverénne. Pri čelnom náraze veľmi dobre chráni končatiny oboch cestujúcich vpredu. Kabína vozidla zostáva počas nárazu stabilná a palubná doska nepredstavuje riziko poranenia. Veľmi dobré hodnotenie si odniesla aj za bočný náraz. Pri obávanom bočnom náraze do stĺpu Honda poskytuje posádke primeranú ochranu hrudníka, čo je lepší výsledok ako získali mnohí aj väčší konkurenti. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu dostala dobré hodnotenie. Za ochranu dospelých si kupé vyslúžilo 34 bodov (93 percent), za ochranu detí 39 bodov (80 percent) a za bezpečnostné systémy na palube šesť bodov (86 percent). Celkový výsledok: päť hviezdičiek. Čelný náraz nepredstavoval nepríjemnosť ani kórejské SUV Hyundai ix35. Priestor pre posádku zostal stabilný a dolné končatiny oboch cestujúcich vpredu sú veľmi dobre chránené. Pozitívne skončil aj bočný náraz. Horšie to bolo s bočným nárazom do stĺpu. Bočný airbag sa dostatočne sa nenafúkol, za čo môže časť čalúnenia, ktorá ho zadržala a ochrana hrudníka tým pádom dostala označenie medzná. Ochrana krčnej chrbtice v prípade nárazu zozadu je dobrá. Hyundai si napriek zaváhaniu odniesol dobré hodnotenie: ochrana dospelých 32 bodov (90 percent), ochrana detí 43 bodov (88 percent), bezpečnostné systémy 5 bodov (71 percent). Výsledok: päť hviezdičiek.
Suzuki Swift mal pred sebou veľkú výzvu. Jeho predchodca si napriek miernejším kritériám neodniesol oslnivé hodnotenie, preto sme očakávali, ako sa s výzvou testovacích stien popasuje aktuálna verzia. Swift sa ale s čelným nárazom vysporiadal podobne, ako jeho konkurenti, teda nejakých podstatných zaváhaní. Ochrana pasažierov v prípade bočného nárazu získala známku dostatočná. Suzuki má rezervy v oblasti ochrany hrudníka pri náraze do stĺpu. Táto dostala známku medzná. Ochrana krčnej chrbtice je dobrá. Celkové hodnotenie: ochrana dospelých 34 bodov (94 percent), ochrana detí 40 bodov (82 percent), bezpečnostné systémy päť bodov (71 percent). Výsledok: päť hviezdičiek.