Prvý hybridný lev – Peugeot 3008 HYbrid4

Peugeot dlhodobo avizuje príchod hybridných modelov. Prvým reálnym predstaviteľom je Peugeot 3008 HYbrid4, ktorý sa predstaví na parížskom autosalóne.
Vydané  Text: 
Jedinečnosť Peugeotu 3008 HYbrid4 spočíva v jeho hybridnej technológii. Pokiaľ všetci ostatní konkurenti používajú spojenie benzínového motora a batérií, ktoré pracujú v jednom celku, tak Peugeot sa rozhodol ísť svojou cestou. Peugeot 3008 HYbrid4 používa naftový motor (2.0 HDi FAP s výkonom 120 kW/163 k), ktorý poháňa kolesá prednej nápravy a elektromotora (27 kW/37 k), ktorý sa venuje rozhýbavaniu zadných kolies. Takéto riešenie podľa vyjadrení automobilky šetrí peniaze a je aj technologicky jednoduchšie. druhou zaujímavosťou je využitie naftového motora. Peugeot už dlhodobo patrí medzi technologické špičky v oblasti vývoja naftových pohonov a vozidlá s týmito motormi dosahujú veľmi nízke hodnoty spotreby. Práve preto padla voľba na spojenie naftového motora a elektromotora. Výrobca očakáva, že tým docielia minimalizáciu spotreby, s čím sa spájajú aj nízke emisie skleníkových plynov. Celkový výkon vozidla sa dostal na úroveň 147 kW (200 k) a vodič ťaží aj z lepšej hybnosti vozidla, keďže v prípade potreby má k dispozícii pohon štyroch kolies. V interiéri sa nachádza otočný prepínač, ktorým vodič volí medzi čisto elektrickým pohonom s nulovými lokálnymi emisiami a bez akéhokoľvek hluku, automatickým režimom, stálym pohonom všetkých kolies alebo športovým režimom, ktorý zlepšuje reakcie vozidla. Použitie hybridnej technológie sa podpísalo pod jedinečné hodnoty spotreby a vylučovaných emisií. Auto si na 100 km jazdy vypýta 3,8 litra nafty a po prejdení jedného kilometra vypustí do ovzdušia 99 g CO2. Peugeot 3008 HYbrid4 sa začne predávať na jar v roku 2011.