Jubilejná šesťdesiata prehliadka dokonalosti v slnečnej Kalifornii, Pebble Beach Concours d’Elegance 2010, bola svedkom predstavenia (r)evolučne tvarovaného kupé EvaGT. Pre anglickú manufaktúru so sto ročnou tradíciou, vyrábajúcu klasické vozidlá pripomínajúce „staré dobré časy“ to však nie je výstrel na prázdno. Už pred časom dokázala, že moderne, až futuristicky tvarované vozidlá majú v jej portfóliu svoje miesto. Sériový Aero 8, či ako štúdia predstavený Life Car Concept a dnes zasa EvaGT. Plán Morganu dokonca počíta s novým modelom vychádzajúcim z vývojového oddelenia každý druhý rok. Cieľavedomé. Avšak malá a flexibilná fabrika s vysoko kvalifikovanými inžiniermi a agregátmi nakupovanými od iných značiek dáva tejto vízii pomerne reálne kontúry.
Morgan, ako jedna z mála prežívajúcich značiek z britských ostrovov, sa naďalej venuje stavbe svojich vozidiel využívajúc pri tom ľahký hliník a drevo. Táto tradícia sa rozvinula najmä po druhej svetovej vojne, kedy bola oceľ nedostatkovým tovarom. V súčasnosti ale napreduje vývoj aj v oblasti perspektívneho pohonu. V laboratóriách sa podarilo vyrobiť v porovnaní s konkurenciou dvojnásobne výkonnejší elektromotor v danej váhovej i veľkostnej kategórii čerpajúci energiu z fosfátových batérií s vyššou elektrickou hustotou.
Súčasný hrdina, EvaGT, kombinuje agresívne tvary s nostalgiou minulosti. Musíme však upozorniť na jeden malý, ale o to zaujímavejší detail. Hoci sa automobilka o tom nezmieňuje, na kresbách vozidla je jasne vidieť inšpirácia talianskym Maserati GranTurismo. Najmä zadný nárazník a blatníky okolo kolesa sa na seba výrazne podobajú. Čo je však na obrázkoch vidieť ešte lepšie, je úplne rovnaká palubná doska a volant práve z GranTurisma… Môže sa však jednať iba o dočasnú „grafickú“ výpomoc pri tvorení modelu. Nuž necháme sa prekvapiť.
EvaGT sa stane luxusným štvorsedadlovým kupé určeným pre mladé rodiny túžiace po jedinečnosti. Hliníková stavba sa nemení a pod kapotou sa objavil šesťvalcový radový agregát od BMW. Z objemu tri litre, dvojitého prepĺňania a priameho vstrekovania dokáže vydolovať výkon 306 koní (224 kW) a krútiaci moment 400 Nm. S emisiami na úrovni 200 g CO2 na 1 km už teraz spĺňa normu Euro 5 i Euro 6. Hnacie sily prenáša na zadnú nápravu s nezávislým zavesením buď šesťstupňová manuálna, alebo rovnako stupňová automatická prevodovka. Predpokladaná atletická váha 1 250 kilogramov by mala Morganu expresívnych tvarov umožniť zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 273 km/h.
Manufaktúra už prijíma objednávky, potrebná je však 5 000 librová záloha. Limitovaná produkcia by sa mala rozbehnúť v roku 2012 a cena by podľa slov tlačovej správy mala byť zodpovedajúca vozidlu tejto triedy.