Najlepší Mustang VIDEO!

Ford si zaumienil vyvinúť najlepší Mustang a vzkriesiť spiaceho ducha tradície. Do boja preto nastupujú Mustang Boss 302 a Boss 302 Laguna Seca.
Vydané  Text: 
V roku 1968 sa vedenie Fordu rozhodlo vycvičiť (1969) najvýkonnejšieho cestného zabijaka v hierarchii Mustangov. Vznikol Boss 302. Dnes sa situácia opakuje, vojnové sekery sú vykopané, boj začal. Skupina dizajnérov, štylistov i technikov sa zavrela do dielní. Nejedla, nepila a nespala pokiaľ pánom v oblekoch nepredložila to najlepšie, čo zo súčasného (faceliftovaného) konceptu Mustang GT dokázala vydolovať. Vydestilovali od základu ľahšie, výkonnejšie, rýchlejšie a ostrejšie pretekárske auto s oprávnením lynčovať všetko čo sa v bežnej premávke len pohne. Na nástenke totiž visel dýkou pripichnutý obrázok nenávideného BMW M3. Ako prvé prezbrojili nasávanie s pretlakovými komorami, kvôli požadovaným vyšším otáčkam 5,0 litrového V8 motora vo verzii GT disponujúceho 412 koňmi (302 kW). Ostrejšie vačkové hriadele stále pracujú s nezávislým dvojitým variabilným časovaním ventilov (Ti-VCT) a spolu s agresívnejšou kalibráciou sa postarali o zvýšenie výkonu na 440 konských síl (322 kW) a 514 Nm krútiaceho momentu. Pokojná charakteristika pri prejazdoch obývanými oblasťami plnými civilistov však ostala zachovaná. Šesťstupňová prevodovka so spojkou športových génov používa zlepšené materiály a… je manuálna. Diferenciál Torsen s obmedzenou svornosťou prebral kozmické materiály a vyzbrojený karbónom ochotnejšie distribuuje krútiaci moment a lepšie odoláva namáhaniu. Výfukový systém bol síce pridaním tlmiacich diskov naladený na akceptovanie decibelových obmedzení, avšak všetky sa dajú dodatočne vyberať. Boli znížené protitlaky likvidujúce výkon a puristický zvuk naplno a čisto distribuuje prskanie a hromobitie „vé-osmičky“. Podvozok a riadenie prešli tvrdou vojenskou drezúrou. Vinuté pružiny s vyšším zdvihom, tuhšie tlmiace púzdra, v 5 režimoch nastaviteľné tlmiče a širší zadný stabilizátor spolupracujú s o 11 mm nižším postojom prednej časti a so zadnou pasážou pritlačenou o 1 mm nižšie k vozovke. Spätná väzba od volantu je priamejšia a oprostená od protirečení vodičových rozkazov. Ponúka tri režimy: komfort, normál a šport, ktoré sprostredkúvajú lepší pomer medzi ľahkosťou parkovania a „ukecanými“ reakciami pri plnom nasedení. Elektronika nie je cudzím pojmom, moderný svet si pýta moderné riešenia. Boss 302 stráži kontrola trakcie TCS a stabilizačný systém ESC, no dajú sa našťastie kompletne vypnúť. Bok po boku stoja na stráži unikátne odľahčené 19 palcové zliatinové disky kolies s šírkou 9 palcov vpredu a 9,5 vzadu. Pirelli P Zero ich potom obuli do plášťovej veľkosti 255/40 ZR 19 a 285/35Z R 19. Štvorpiestikové brzdy Brembo dostali materiál viac odolnejší voči stlačiteľnosti. Štrnásť palcové kotúče sú odvetrávané a nezabúdajú ani na ABS. Dizajn prebrúsil farby, tvary i aerodynamiku. Predný spojler, lízatko, „zlikvidované“ hmlové svetlá, predný kryt podvozka a spodný difúzor dokázali vytvoriť nebezpečného recividistu. V interiéri nemilosrdne vyhodili zadné sedadlá (Boss 302 Laguna Seca) a niektoré tlmiace materiály, pridali výstuhy, samoľúbe prahy, škrupinové Racará, alcantaru a kaplnku prístrojov uprostred palubnej dosky. Limitovaná edícia Laguna Seca (na obr. čierna s červenými doplnkami) s ešte pritvrdeným pružením sa spolu s dostupnejším Boss 302 dostala do ligy žoldnierov vysokých výkonov a vypilovanej techniky. Mustangu dal tento polovojenský výcvik všetko potrebné na to, aby sa v nej udržal aj pri priamom porovnaní s krvou nasiaknutou konkurenciou.