Registrácie nových automobilov do 3,5 tony sa v júli držali na mierne nadpriemernom čísle 5 964 a celkový tohoročný predaj sa posunul na hodnotu 37 687 kusov. V porovnaní s minulým rokom je to pokles o 36,55 %. Treba však brať do úvahy fakt, že minuloročné štatistiky výrazne ovplyvňovali štátne dotácie. Tento rok má stimulovať predaje možnosť odpočtu DPH pre podnikateľov na všetky typy vozidiel. Efekt tejto legislatívnej zmeny demonštruje pokles predaja kategórie N1 o 46,64 % na celkových 4 386 kusov. V rámci mesiaca júl sa predalo len 373 kusov (podiel 6,25 %), v minulom roku v júli ich bolo 1 331 kusov (podiel 11,87 %). Pri absencii šrotovného sa tak dá predpokladať, že firemní zákazníci presúvajú svoj záujem na kategóriu M1 a v rámci N1 sa predávajú už len skutočne úžitkové modely.
Za obdobie január až júl 2010 má podiel na trhu stále najvyšší Škoda, ktorá však jemne klesla pod 19 %. Ohrozenie jej postavenia nehrozí, pretože súboj o druhé miesto medzi VW a Renaultom sa odohráva niekde pri 7,3 %. S bezpečným odstupom nasledujú Peugeot, Citroën a Kia, ktorá v júli neudržala svoj pozitívny trend a opäť sa zošmykla pod 6 %. Zvyšok prvej desiatky patrí značkám Hyundai, Suzuki, Fiat a Toyota spolu s Lexusom. Najúspešnejšou prémiovou značkou stále zostáva BMW na 12. mieste, Mercedes je na 14. a Audi na 17. priečke. (Priebežné poradie značiek za mesiac júl približuje tabuľka nižšie).
Zaujímavé je porovnanie výsledkov podľa koncernov. Najobľúbenejšie sú na Slovensku produkty z dielní Volkswagenu, ktorého značky okupujú takmer tretinu trhu. Populárne sú aj francúzske a kórejské automobily. Druhý je koncern PSA Peugeot Citroën a Aliancia Renault-Nissan je tesne tretia pred kórejským spojením Hyundai-Kia. Prvú päťku uzatvára General Motors s výrazným odstupom. Šiestemu Fiatu výrazne nepomohlo, ani keď sme k nemu prirátali aj predaje koncernu Chyrsler, ktorý sa čoskoro z Európy takmer vytratí. Americké značky celkovo na Slovensku nie sú veľmi v obľube.
**ZNAČKA** **Júl 2010 M1/N1 (ks)** **Júl 2010 M1/N1 (%)** ****ŠKODA**** **1 099** **18,43** ****RENAULT**** **505** **8,47** ****PEUGEOT**** **442** **7,41** ****CITROEN**** **408** **6,84** ****VW**** **365** **6,12** ****KIA**** **297** **4,98** ****TOYOTA/LEXUS**** **281** **4,71** ****HYUNDAI**** **270** **4,53** ****SUZUKI**** **259** **4,34** ****FORD**** **239** **4,01** ****FIAT**** **224** **3,76** ****BMW**** **198** **3,32** ****SEAT**** **188** **3,15** ****OPEL**** **186** **3,12** ****MERCEDES-BENZ**** **144** **2,41** ****DACIA**** **128** **2,15** ****CHEVROLET**** **122** **2,05** ****AUDI**** **102** **1,71** ****NISSAN**** **90** **1,51** ****MITSUBISHI**** **80** **1,34** ****HONDA**** **77** **1,29** ****MAZDA**** **77** **1,29** ****VOLVO**** **45** **0,75** ****SUBARU**** **33** **0,55** ****MINI**** **28** **0,47** ****IVECO**** **17** **0,29** ****LAND ROVER**** **17** **0,29** ****ALFA ROMEO**** **11** **0,18** ****LADA-VAZ**** **8** **0,13** ****PORSCHE**** **8** **0,13** ****JAGUAR**** **7** **0,12** ****CHRYSLER**** **3** **0,05** ****LANCIA**** **3** **0,05** ****DODGE**** **1** **0,02** ****JEEP**** **1** **0,02** ****RENAULT TRUCKS**** **1** **0,02** ****CADILLAC**** **0,00** ****DONGFENG**** **0,00** ****EFFEDI**** **0,00** ****GAZ**** **0,00** ****GONOW**** **0,00** ****MAHINDRA**** **0,00** ****MITSUBISHI-FUSO**** **0,00** ****MULTICAR**** **0,00** ****PIAGGIO**** **0,00** ****SAAB**** **0,00** ****SMART**** **0,00** ****SSANG YONG**** **0,00** ****Spolu**** 5 964 100 % **Podiel na trhu podľa koncernov (M1 + N1)** **Koncern (Značky)** **Počet kusov** **Podiel na trhu (%)** **Volkswagen (VW, Audi, Seat, Škoda, Porsche)** 11 665 30,95 **PSA Peugeot Citroen (Peugeot, Citroën)** 4 853 12,88 **Renault-Nissan (Renault, Nissan, Dacia)** 4 184 11,1 **Hyundai Kia (Hyundai, Kia)** 4 104 10,89 **General Motors (Opel, Chevrolet, Cadillac)** 1 913 5,08 **Fiat/Chrysler (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Jeep)** 1 875 4,98 **Suzuki** 1 705 4,52 **Toyota (Toyota, Lexus)** 1 575 4,18 **Ford** 1 503 3,99 **BMW (BMW, Mini)** 1 277 3,39 **Daimler (Mercedes-Benz, smart)** 986 2,62 **Ostatní** 2047 5,43