Toto nie je prvý výtvor zaujímavej spolupráce dvoch ikonických mien. Minulý rok sa predstavilo prvé dieťa F-150 Harley-Davidson, nasledovali F-250, F-350 a F-450. Vydarená synergia pokračuje predstavením najsilnejšej verzie na rok 2011.
F-150 je symbolom. Harley-Davidson tiež.. Oba sú stelesnením Ameriky, jej životného štýlu, histórie, i nekonvenčného spôsobu cestovania. Veľké a mohutné stroje, ktoré dokážu okrem svojej pôvodnej úlohy vyvolať v majiteľovi neuvedomelú potrebu vychutnávať pohodu života. Veľký, pre Európana skôr nákladný, ako úžitkový pick-up je vybavený atmosférickým 6,2 litrovým SOHC motorom V8 s výkonom 411 konských síl (301 kW) pri 5 500 otáčkach a krútiacim momentom 587 Nm. Položte si papierové údaje na stôl, zakryte si obrázok vedľa a budete mať pocit, že sa rozprávame skôr o superšporte ako o dodávke. Kúzelné slovíčka down-sizing a prepĺňanie konštruktéri nezazreli ani v najhorších nočných morách. A nafta? Len to nie! To by celú atmosféru len pokazilo. Správna Amerika so všetkým, čo k tomu patrí. Európan sa môže pri tom chytať za hlavu…
Motocykel Harley-Davidson zasa pláva, vyludzuje neopakovateľné tóny rezonujúce v ušnej trubici, nabáda vdychovať šluky vzduchu benzínového oparu a nemá ambície slúžiť uponáhľaným. Veľkosť, dizajn, vnútorná sila. Je to motorka Ameriky a Ford F-150 zasa pick-upom USA. Hodia sa k sebe. Pravda, Harley neutiahne 4 090 kilogramov váhy, ale princíp je rovnaký.
Ford má vpredu obrovskú saténovo chrómovanú masku chladiča, športovo zastrihnutý nárazník, konvenčné línie bočných okien, nafúknuté 22 palcové kované disky kolies s leštenými stredovými nábojmi a dvojitú koncovku výfuku výstražne visiacu pod zadným nárazníkom. Harley-Davidson tu zanechal červeno-biele linky na bokoch, retro odkazy v emblémoch a nápisoch plynule sa prelínajúcich i do interiéru. V tom vládne luxus i veľkorysosť prémiovej triedy, i keď niektoré plasty a postupy by sa dali prísnym okom spochybniť.
Na centrálnej konzole ako v starých autobusoch je medzi kožou a kovom pritisnutý znak Harley-Davidson s individuálnym číslovaním a vpísaným VIN kódom. Zadný rad sedadiel je vyhrievaný a okolo žiari ambientné podsvietenie. Štartovať sa dá i na diaľkové ovládanie a vysoké nároky uspokojí cúvacia kamera s výstupom na 8 palcový LCD displej, navigačný systém s hlasovým ovládaním, či automatická klimatizácia.
Dokonalosť sa v prípade tejto svadby ikonických strojov neskloňuje. Dôraz je inde, stojí nad ekológiou, racionálnou potrebou, či čisto vedeckým pohľadom na techniku, typickým pre starý kontinent. Je to súbor tradičných spôsobov sveta Ameriky.