Infiniti mieri medzi AMG a BMW M

Infiniti sa už odmietlo nečine pozerať na AMG a M verzie nemeckých Mercedesov a BMW. Rozhodlo sa preto vytvoriť vlastnú líniu IPL – Infiniti Performance Line.
Vydané  Text: 
Značka Infiniti vznikla pod krídlami japonského Nissanu podobne ako Acura pri Honde, či Lexus v Toyote. Americkým zákazníkom imponujúce vozidlá so šmrncom luxusu a výkonového potenciálu si postupom času našli svojich obdivovateľov nečakane i na starom kontinente. V našich zemepisných šírkach sa začali objavovať čoraz početnejšie zástupy individuálne dovezených „exotov“, prevládalo najmä SUV EX 35. Situácia nakoniec presvedčila vedenie, aby Európu zaradilo do svojich plánov a dnes už oficiálneho dílera nájdete i v Českej republike. Infiniti v týchto dňoch uvádza nový sedan M, no prináša i ďalšiu novinku – špeciálny program IPL, ktorý má konkurovať nemeckej výkonovej špičke. Jeho základom sa má stať zušľachťovanie sériových vozidiel dizajnom, luxusom, zvýšeným výkonom, no i komplexnou starostlivosťou o dynamické vlastnosti vozidla. Prvým počinom tejto línie, ktorá bude podobne ako spomínané M GmbH, či AMG zahŕňať viacero modelových radov, sa stalo Infiniti G Coupé, odvodené z Nissanu Z370. Po dizajnovej stránke sa diferenciácia prejavila na agresívnych predných nárazníkoch, integrujúcich svetlomety do hmly, bočných prahoch, zadnom spojleri i dvojitých chrómových koncovkách. Exkluzívne 19 palcové 7 lúčové disky kolies s grafitovým poťahom sú obuté do nízko profilových gúm Bridgestone Potenza RE50A. Na výber sú však len dve farby karosérie: grafitová šedá a čierna Malbec. Interiér v monackej červeni, či grafitovom odtieni ponúka kožené športové sedadlá s manuálne výsuvnou časťou podopierajúcou stehná, elektrickou bedrovou opierkou, hliníkovým obkladmi i pedálmi Silk Obi. Do štandardnej výbavy sa dostalo prémiové audio Bose, navigačný systém s pevným diskom a hlasovým rozpoznávaním, 9,3 GB úložného miesta na hudbu, pamäťový systém pre sedadlá, volant i spätné zrkadlá, či RearView monitor. Motorová evolúcia sa nesie v znamení sily i citu. Okrem zvýšeného krútiaceho momentu i výkonu je k dispozícii set výraznejšieho zvukového prejavu atmosférického 3,7 litrového DOHC šesťvalca (model VQ37HR) so štvorventilovou technikou. Výfukové koncovky sú na sebe nezávislé a ich vnútorné tlmiče i materiály naladené na 30 % zníženie spätných tlakov. Strojovňa kypiaca charakterom motorov V6 dostala prepracovaný manažment v oblasti miešania palivovej zmesi i času jej zapálenia, čo malo za následok zvýšenie otáčok pri maximálnom výkone 348 koní (255 kW) zo 7 000 na 7 400 ot./min. Krivka krútiaceho momentu dostala lineárnejší nárast až k hodnote 5 200 ot./min., kde vrcholí všetkých 373 Nm. Konské sily teda zaznamenali 18 číselné plus (13 kW), krútiaci moment zasa prírastok ôsmych Nm. Posun k dramatickosti deklaruje podvozok i riadenie. Predné pružiny zvýšili svoju strmosť oproti klasickému G Coupé o 20 %, zadné o 10 %, posilnené boli tlmiče i ventilované brzdové kotúče s hliníkovými strmeňmi (4-piestikové vpredu, 2-piestikové vzadu). Handling je ráznejší, riadenie disponuje športovejším prevodom v pomere 14,7:1 a zadná poháňaná náprava dostala viskózny diferenciál so zvýšenou svornosťou. Radiť môže buď 6 stupňový manuál, alebo sedemstupňová automatika s magnéziovými pádlami pod volantom. To, či sa nové športové logo IPL dokáže svojim charakterom i vlastnosťami dopracovať na nemeckú špičku v značkových úpravách, ukáže až čas. Zatiaľ sú to len pomerne malé úpravy smerujúce k čistejším zážitkom, AMG i M GmbH ponúkajú podstatne viac, no jeden nikdy nevie, kam sa tieto „nesmelé“ kroky raz vyberú.