SpeedART zušľachtil hybridné Porsche

Svet začali uchvacovať úpravy hybridných vozidiel. Ďalší počin módnej vlny prichádza predstaviť speedART tuning: Porsche Cayenne S Hybrid prezlečený za speedHYBRID 450.
Vydané  Text: 
Nemecký úpravca a stuttgartská značka k sebe nemajú ďaleko vzdialenosťou ani nadšením. SpeedART, sídliaci v Rutesheime pri Stuttgarte, si pre základ svojich tuningových špecializácií vybral práve a jedine Porsche. Pokrývajú celý modelový rad a zastrašiť sa nedajú ani vekom. Dnes však predstavujú trochu iné Porsche – poladenú hybridnú techniku prevzatú z koncernu VW a natlačenú do SUV speedHYBRID 450. Základom sa stal Porsche Cayenne S Hybrid s kompresorovým šesťvalcom (objem 2 995 kubických centimetrov) a malou elektrárňou pod povrchom. Prístup je však tradičný. SpeedART pridal 70 koní (51 kW) benzínovému agregátu, takže celkový výkon narástol na 450 koní (330 kW). Zrýchlenie z nuly na sto km/h zaznamenalo pokles zo 6,5 s na rovných 6 sekúnd a maximálna rýchlosť stúpla na 252 km/h (+ 10 km/h). Charakteristika elektrického 47 koňového (34 kW) motora ostáva nezmenená, speedHYBRID 450 môže jazdiť i naďalej v režime s nulovými emisiami. Úpravou ale prešiel výfukový systém, ktorý dostal prívlastok Sport, zvukový prepínač a dva páry 100 mm koncoviek. Jeho univerzálnosť podčiarkuje možnosť dodatočnej montáže i do naftového Cayenne. Malú fajnôstku, dajme tomu, že konečne ekologicky motivovanú, nájdeme v rohoch karosérie. 22 palcové LSC disky kolies s modulárnou konštrukciou sú optimalizované pre čo najnižšiu hmotnosť, takže oproti 21 palcovým valcom neprikvitol vďaka technike špeciálneho kovania na váhe ani gram. Predná náprava ich obúva do pneumatík s rozmerom 275/30 ZR22, zadná zasa do 315/30 ZR22. Lakovanie centrálnej hviezdice si môže každý zákazník zvoliť individuálne. Pruženie so vzduchovými vakmi dostane elektronický kit upravujúci svetlú výšku, klasický podvozok si musí vystačiť so zníženými pružinami. Exteriér posvätili modré pásy, spätné zrkadlá, zadný spojler, šachovnice a nápisy z fólií evokujúce športovosť, karoséria je zasa odetá do panenskej bielej. Interiér si okrem modro-čiernych koberčekov a podsvietenia rýchlomera priniesol i merač tlaku kompresora umiestneného na vrchu palubnej dosky. Firma tvrdí, že tak chcela dosiahnuť modernú symbiózu rýchlosti s ekologicky priateľským imidžom. Nuž, posúďte sami.